Bulvár;autó;Peugeot;formatervezők;Bocsi Attila;

2014-03-18 12:09:00

Teljesült a magyar formatervező álma

A miskolci származású formatervező, Bocsi Attila több mint tíz éve már a Peugeot design központjában tervezi a szebbnél szebb oroszlános modelleket. A limuzinok tervezése mellett viszont van egy szenvedélye: az autósport. Tehetségére a Peugeot Sport vezetősége is felfigyelt, így számos projektben megcsillogtatta már tudását. Nevéhez fűződik a 208 R5 rali autó, és a Peugeot márka csúcsmodellje, a 208 T16 Pikes Peak fenevad, amit most a magyar közönség is testközelből láthat.

Március 21-én nyitja meg kapuit hazánk legnagyobb évkezdő autós-motoros rendezvénye, az Autó, Motor és Tuning Show. A kiállítás D pavilonjában, az Autós Nagykoalíció Magyarok a világ járműgyártásában témakörben rendezett standján kiállítják a tavaly világrekordot felállító Peugeot 208 T16 Pikes Peak versenyautót.

Az autózás történelmének egyik kimagasló teljesítményét nyújtó Peugeot 208 T16 Pikes Peak modellt személyesen a tervező, Bocsi Attila fogja bemutatni, aki erre az eseményre, Magyarországra látogat. „Nagy álmom teljesül, hiszen személyesen mutathatom meg a magyar közönségnek az eddigi csúcsmunkámat.”

875 kilóra jutó 875 lóerő, összkerékhajtás, rendkívül alacsony légellenállás… Semmi kétség: a Peugeot Sport nem spórolt a számokkal annak érdekében, hogy egy félelmetes torpedót készítsen.

Huszonöt évvel azután, hogy Ari Vatanen a Peugeot 405 T 16-tal győzelmet aratott a legendás amerikai versenyen, 2013-ban a 208 T16 Pikes Peak, a 208 legújabb versenyváltozata (3,2 literes biturbó V6, 875 LE 875 kg-ra, 1’’8 alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára…) kormányánál Sébastien Loeb 8’ 13’’ 878 alatt zúzta porrá a 20 km-es hegyi felfutás rekordját. Rendkívüli emberi és műszaki teljesítmény ez, amely remekül illusztrálja a márka vonzódását a tökéletességhez.

A tetőmagasság, a karosszéria formája, a lökettérfogat, a motor beépítése… Az autósportra szakosodott mérnökök egész pályafutásuk során kénytelenek ügyesen bűvészkedni a szabályzatban előírt megkötésekkel. Igazi szenvedély ez, az biztos, de mennyire frusztráló! Mint amikor egy versenylovat fogatba kötnek…

Bocsi Attila, a versenyautó magyar formatervezője, erről így nyilatkozott:

„A lelke mélyén minden tervezőt egyetlen vágy hajt: a pokol tüzére hajítani a korlátokat, és végre megtervezni az álom versenyautót! Azt az autót, amely nem a kompromisszumokból született, és a maximális teljesítmény kisajtolásának keresését testesíti meg. Vagyis egészen egyszerűen azt az autót, amely a mérnökök és tervezők álmaiban mindig ott van.”