egyenlő bánásmód;Tarlós István;meleg jogok;

2015-05-14 15:48:00

Nyílt levélben fordult Tarlóshoz a FRIGO

Nyílt levélben fordult Tarlós Istvánhoz a Friss Gondolat Egyesület (FRIGO) a melegrandi.hu nevében, amiért nem engedélyezték a társkereső oldal hirdetéseit a főváros buszainak oldalán. „A kirekesztés-mentes egyenlő bánásmód nem más, mint csupán kommunikációs főpolgármesteri fogás” – áll a melegjogokért harcoló szervezet közleményében, amelyben arra kérik Tarlóst, támogassa, hogy a hirdetés a BKK buszain megjelenhessen. Hangsúlyozzák: „ez az ügy nem egy online társkeresőről és még csak nem is Budapest közlekedési vállalatáról szól, viszont tökéletesen tükrözi fővárosunk vezetésének kőkorszaki gondolkodásmódját”.

A melegrandi.hu egyébként saját megújulását szerette volna a BKK buszainak oldalán hirdetni, azonban az ezeket a felületeket bérbe adó Publimont Kft. elutasította kérésüket, azzal az indokkal, hogy a „hirdetés a fiatalkorúak fizikai, szellemi, érzelmi és erkölcsi fejlődését károsíthatja”.

Weiler Péter, a társkereső oldalt üzemeltető cég vezérigazgatója a Nők Lapja Cafénak azt mondta, ez lett volna az első olyan kampány a magyar reklámpiacon, ami mainstream felületeken, kifejezetten melegeknek szól, ezért szomorúak amiatt, hogy a fővárosi buszokon nem jelenhetnek meg, de még nem adták fel. A BKK azt közölte a lappal, hogy a kihelyezett hirdetések és reklámok a mindenkor érvényes Magyar Reklámetikai Kódex előírásainak kell, hogy megfeleljenek, valamint a reklámokkal kapcsolatos törvényi előírásoknak is.