EU;törvénymódosítás;adóalap;reklámadó;

2015-05-22 07:13:00

A reklámadó alapja is gondot okoz

Nem csak a nulla kulcsos sávot kifogásolja az Európai Bizottság (EB) a reklámadóval kapcsolatban, de az adóalappal is gondja van. 

A Népszabadság kérdésére a bizottság illetékes szóvivője felidézte, az EB szerint az árbevételen alapuló progresszív adózás hátrányos a nagyobb piaci szereplők számára, ellentétben a nyereségen alapuló progresszív adózással, amelynek alkalmazása indokolható a nagymértékben jövedelmező vállalatok nagyobb teherviselő képességével. Ám a kormány kitart az árbevételen alapuló, 5,3 százalékos adó mellett, amelyet, ha nem lesz nulla kulcsos sáv, minden médiacégnek fizetnie kell hirdetési bevételei után - függetlenül attól, hogy nyereséges vagy veszteséges. Az elhúzódó vita miatt a lap forrásai úgy számolnak, hogy a parlament ősznél előbb nem tudja módosítani a törvényt. Lázár János tegnapi tájékoztatóján azt mondta: addig nem tudják beadni a törvénymódosítást, amíg meg nem egyeznek az unióval.