ZS.J.K.;
Francia Nagydíj;Michelisz Norbert;Zengő Motorsport;WTCC;
2016-03-31 07:54:00
Már januárban felrázta a magyar motorsport világát, hogy a kétszeres privát világbajnok Michelisz Norbert átigazolt a túraautó-világbajnokságban (WTCC) szereplő gyári Hondához. A 31 éves versenyző korábban lapunknak elmondta, nagyon örült annak, hogy egykori csapatából, a Zengő Motorsportból magával vihette versenymérnökét, Bári Gergőt, utólag azonban kiderült: korai volt a lelkesedése. Annak érdekében, hogy ne alakuljon ki "klikkesedés" az istállón belül, Gabriele Tarquini korábbi versenymérnöke, az olasz Andrea Cisotti foglalkozik majd Michelisszel, míg Bárinak a csapattárssal, a portugál Thiago Monteiróval kell együttműködnie. A gyári Honda harmadik tagja a 2012-es szezon brit világbajnoka, Robert Huff.
A szezonnyitó Francia Nagydíjat ezen a hétvégén rendezik, ezúttal azonban nem csak Micheliszért szoríthatunk. Hosszas találgatás előzte meg a Zengő Motorsport pilótáinak kilétét. Sőt, sokáig arról volt szó, hogy a magyar együttes tavalyhoz hasonlóan egy versenyzővel indul, azonban a svéd NIKA Racingtől sikerült szereznie egy Honda Civicet. Ezzel 2012 után indítanak két pilótát Zengőék: akkor Michelisz társa Wéber Gábor volt.
Zengő Zoltán csapatmenedzser választása az istálló Junior Teamjének két fiataljára eset. Egyikük az a 19 éves Ficza Ferenc, akinek az édesapja (idősebb Ficza Ferenc) tizenegy bajnoki címet szerzett a túraautós és GT-bajnokságokban. A szekszárdi születésű tehetség már öt évesen elkezdett gokartozni, 2005-ben és 2006-ban meg is nyerte a Kadet 60-as géposztályt, 2007-ben pedig a Rotax Mini Max kategóriában lett összetett 3. helyezett. 2010-ben már a Suzuki Kupában indult, és bajnok is lett. Ekkor még csak 14 éves volt, amivel minden idők legfiatalabb magyar bajnokának számít a mai napig. Két évvel később a túraautó Európa-bajnokságba (ETCC) is belekóstolt egy Alfa Romeo 156 WTCC-vel. Első Eb-futamán 3. lett Monzában. 2013-tól a SEAT León Európa-kupában versenyzett, amit egy évvel később majdnem meg is nyert, 2015-ben pedig futamgyőzelmet szerzett a hungaroringi ETCC-futamon.
A másik WTCC-újonc a 18. születésnapját még csak idén, április 9-én ünneplő Nagy Dániel. A budapesti tehetség sportos családból származik: édesapja és édesanyja is versenyzett korábban, testvére pedig a vízilabda-válogatott kapusa, Nagy Viktor. A „kisebbik Nagy” két bajnoki címet (2013, 2015) szerzett az RCM Suzuki Kupában. Tavaly pedig egy általa még sosem vezetett SEAT-tal márkán belül a legjobb eredményt érte el a Red Bull Ringen rendezett TCR-futamon. Így összesen három magyar indul a WTCC-ben, egyedül a franciák – akik négyen vannak – képviselik többen hazájukat. Nagy viszont nem biztos, hogy rajthoz áll a hétvégén, mivel még nem készült el teljesen az autója.
A Zengő Motorsport kifejtette, hogy bár nehéz Michelisz helyére érkezni, nem az ő utódait kereste, hanem új egyéniségeket. „Szeretnénk, ha most nem megfelelni akarnának, hanem magukhoz képest a legtöbbet fejlődni. Ne hasonlítsuk őket senkihez – fogalmazott a magyar csapat. – Michelisz már a dobogóért kell, hogy harcoljon a ’jedik’ között. A mi ’padavanjaink’ persze velünk együtt álmodhatnak a sikerről. Elég, ha tudják, hogy átjárja őket az erő."
A magyar csapat nem vásárolta meg a 2016-os fejlesztéseket. Egyrészt azért, mert nagyon drágák, másrészt Michelisz távozásával több tervező és szerelő is elment az istállótól, ezért ebben az évben a cél a tanulás. A pontszerzés így egyelőre még bravúrnak számítana. Korábban megszoktuk, hogy piros-feketében pompázik Zengőék Hondája, azonban idén ez is változik. Az alakulat húsvét hétfőn közzétett egy fotót az autó egyik részletéről, mely fehér, fekete, ezüst, és neonzöld színekben tündököl.
A Francia Nagydíj időmérő edzése szombaton 15.00 órakor (Tv: Eurosport 2) kezdődik, az első futam vasárnap 12.15 órakor (Tv: Eurosport 1, M4 Sport), míg a második 17.15 órakor (Tv: Eurosport 1) rajtol.