TV2;médiapiac;reklámtorta;

2017-03-01 13:35:00

TV2 - Súlyos következményei lehetnek a titkolózásnak

A TV2 titkolózása teljesen felboríthatja a magyar médiapiacot, miután hiába jelentették be ma a magyar reklámipar 2016-os teljesítményére vonatkozó reklámtorta adatokat, Andy Vajna csatornája ezúttal nem volt hajlandó adatokat közölni a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének megbízásából eljáró EY könyvvizsgáló cégnek a 2016-os reklámbevételeikről - tudta meg a 24.hu.

A TV2 titkolózásához több iparági forrás szerint is ahhoz van köze, hogy Vajnáék az egyes iparági szereplők konkrét adatait zártan kezelő EY felé sem akarták felfedni a lapjaikat, hogy mekkora mértékű állami reklámbevételre tettek szert, azaz hány milliárd forint közpénz áramlott a médiavállalathoz például a menekültellenes és más, az Orbán-kormány által a TV2-n futtatott állami kötődésű reklámkampányok keretében. A TV2 óvatossága a portál szerint annyiban érthető, hogy ha valamilyen úton-módon kiszivárgott volna, hogy mekkora állami reklámbevételeik voltak, és ez hogyan aránylott a konkurens RTL állami reklámbevételeihez, akkor az kínos magyarázkodásra kényszeríthette volna a kormánybiztos televíziós vállalatát, valamint a közpénzeket reklámpénzek formájában odaöntő kormányzatot, illetve konkrétan az állami reklámpénzeket kezelő Nemzeti Kommunikációs Hivatalt (NKH).

Az adatközlés megtagadása azonban azért is visszásnak minősíthető, mivel az állami reklámpénzek mértékére vonatkozó adatok közérdekű, ezáltal a törvény erejénél fogva nyilvános adatnak minősülnek. Ha pedig az adatokat nem akarják kiadni, azok közérdekű adatigényléssel kiperelhetők.

A portál megkereste a Magyar Reklámszövetséget, hogy megkérdezze: a TV2 adatai nélkül hogyan fogják ellátni hiteles reklámpiaci adatokkal a piacot, de az MRSZ főtitkára azt válaszolta, nem nyilatkozhat, mivel sem az MRSZ, sem pedig a MEME vezetősége nem hatalmazta fel őt erre a szerdára tervezett sajtótájékoztatót megelőzően. Az ügyben ezért a Nemzeti Kommunikációs Hivatalhoz fordultak közadatigénylessel.

A teljes cikket ide kattintva olvashatja!

Reagált a TV2

A TV2 visszautasítja a vádakat

Ma több sajtóhírben megjelent, hogy a TV2 Csoport nem szolgáltatott adatokat a 2016-os reklámköltésekről. Ez nem felel meg a valóságnak, a TV2 Csoport a korábbi évek metodikáját követve a megadott határidőre közölte azokat az MEME által kijelölt EY-jal.Tehát, az hogy a szakmai szervezetek a mai napon nem kommunikálták a televíziós piac változását, nem róható fel a TV2-nek. A kérdésre az MRSZ és a MEME illetékesei tudják megadni a választ.

Köszönettel, Sajtóosztály, TV2 Csoport