A magyarság habos oldala

Vannak emelkedett pillanatok, eszmék, amikor a nemzetnek össze kell zárnia. Ilyen a magyarság védelme, a magyarságvizsga eredményes letétele. Az Orbán-kormány nem a hipotetikus, elméletgyártó szépelgés híve, hanem az empirikus, gyakorlati küzdelem bajnoka.

Hogy ki a magyar, az nem a politikai korrektséggel előadott, brüsszeli gyarmatosítók diktálta SorosBajnaiGyurcsány ufó gyíkemberek kívánságlistája. A magyarságnak kézzel fogható bizonyítékai, jelei vannak. Ha például tükröt fogunk a kezünkbe, és azt az ülésre használt testrészünk megfigyelésére alkalmazzuk, kiderülhet, hogy van-é ott vörös pötty, avagy nincs. Ha van, akkor megkönnyebbülve sóhajthatunk föl, mert effektíve echte magyarok vagyunk.

Persze azért a tárgyiasult magyarságpróba mellett a kormányzat erkölcsi alapon is küzd a magyarság etnikai homogenitásáért és vérvonaláért. Egyre fontosabb csatatérré válnak a kocsmák, sörözők.

A Heineken nevű, közismerten nemzetközi multi sörgyár beperelt egy romániai magyar tulajdonban lévő sörüzemet, amelyik a Csíki sört állítja elő. A multi szerint a Csíki sör neve egy Heineken sörfajta nevére hajaz. Kérte a taláros testületet, tiltsa meg a név használatát.

A magyarokkal szemben nyilvánvalóan elfogult román bíróság az önkényuralmi jelképet logóként használó, nemzetközi Góliátnak adott igazat a magyar Dávid ellenében. (Na jó, ennek a Dávidnak van egy kis háttérhatalmi stichje. Legyen talán inkább Tas, vagy esetleg Töhötöm.)

Pártunk és kormányunk a rá jellemző visszafogottsággal előbb csak a Heineken sör bojkottjára szólította föl az igaz magyar honfiakat. Erre azonban fittyet hányt a nemzetközi karvalytőke.

Ekkor a Párt és a kormány nem tehetett mást, mint hogy bejelentette, törvényi erővel vet gátat az önkényuralmi jelkép kereskedelmi célú reklámozásának, és újragombolná a nagy és a kis hazai sörművek, valamint a vendéglátóipari egységek kapcsolatát.

Nem gazdasági, de magyarságvédelmi okokból.

Ímé hát, a sör habja is ott virít már a magyarság genetikáján. Végre annyi keserv és balsors után, felmutathatjuk a magyarság habos oldalát.

Szerző
2017.03.20 07:06

A foci vb miatt is bizakodhatnak a sörgyártók

Publikálás dátuma
2018.07.15 15:41

Fotó: Népszava/
A piacot a négy nagy gyár uralja, de egyre többen vágnak bele a sörfőzésbe. Nő a prémium termékek iránti kereslet.
Bár a hazai sörgyártók árbevétele tavaly 149 milliárdról 146 milliárdra csökkent, az ezzel foglalkozó társaságok száma 98-ról 104-re emelkedett – közölte az Opten nevű céginformációs szolgáltató. A piac szereplői ellen ráadásul csak mutatóban indult felszámolás vagy kényszertörlés. A hazai piacot négy nagy cég uralja: a Dréher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt., a Pécsi Sörfőzde Zrt. és a Borsodi Sörgyár Kft. Hozzájuk folyik be a teljes iparági bevétel 98 százaléka. Mellettük számos mikro- és kisvállalkozás, illetve családi főzde működik szerte az országban, meglovagolva a kézműves sörök iránt felélénkült keresletet. 2017-re a százmilliónál nagyobb árbevételű sörcégek száma 13-ról 16-ra, a kisebbeké pedig 85-ről 88-ra emelkedett. Az időjárás és a fesztivállátogatottság hullámzásai mellett a jövedelmezőséget az ízesített sörök és ciderek piacán a csipszadó emelése, míg az iparág egészét tekintve a prémiumsörök iránt növekvő kereslet határozza meg – idézik Hantos Zoltánt, az Opten projektmenedzserét. Felméréseik szerint az iparág társaságai 2014 és 2017 között mindössze 783 millió forint uniós támogatáshoz jutottak, mivel az EU támogatási rendszerében a borászattal szemben ez a kör nem részesül kiemelt elbírálásban. Igaz, ez az összeg viszont jellemzően a kis kifőzdékhez került. A hazai sörgyárak 2018-as teljesítményére bizonnyal az oroszországi labdarúgó-világbajnokság is kedvező hatást gyakorolt – véli a céginformációs szolgáltató.
Szerző
2018.07.15 15:41