Netflix;

2017-04-19 07:45:00

Netflix - majd százmillió előfizető

Százmillió felé közeledik a Netflix előfizetőinek száma. A tíz éve alapított online mozicsatorna előre jelezte a befektetőknek, hogy e hét végén érhetik el a mágikus mérföldkövet. Az idei első negyedévben azonban a vártnál rosszabbul teljesített.

A kaliforniai Netflix 2017 első negyedévében világszerte ötmillióval növelte az előfizetők számát. Az amerikai piacon 1,5 millió helyett csupán 1,2 millió új előfizetőt tudtak felmutatni. Ez bármennyire is jelentős eredmény, csalódás az előző negyedévhez képest, amikor hétmillióan iratkoztak fel a mozicsatornára. A tavalyi év hasonló időszakában 6,74 millió új felhasználót sikerült toborozniuk. A tőzsde némi visszaeséssel reagált a hírre, de a Netflix részvényei (NFLX) utóbb újra emelkedni kezdtek.

Március végi adatok szerint a Netflix kívánság szerint rendelhető filmszolgáltatását már 98,75 millióan vették igénybe világszerte. Ha átlépik a százmilliós határt, piacvezető lehet e kategóriában. Legnagyobb versenytársuk az Amazon Prime Video szolgáltatása, amely szintén nagy sebességgel, agresszíven terjeszkedik, nagyot dobtak az NFL-meccsek élő sugárzási jogának megszerzésével a következő szezonra.

Reed Hastings, a Netflix egyik alapítója videóüzenetben közölte, hogy az amerikai piacuk továbbra is bővül, „még ha az első tízmillió előfizetőt könnyebb is megszerezni, mint a következőket”. A cégvezetés a visszaesést részben az előző évi nagy ugrással, a tömeges globális terjeszkedéssel magyarázta. A következő negyedévre a beígért 2,45 millió új előfizetőnél többet, 3,2 milliót szeretnének elérni. Azért lehet ígéretesebb a következő három hónap az előzőnél, mivel a várva várt sikersorozatok, köztük a nálunk is népszerű House of Cards (Kártyavár) új évada a tervek szerint a második negyedévben startol. Május 30-ra ígérik az ötödik évad nyitórészét. A cég vezetői elismerik, arra esélyük sincs, hogy a YouTube vagy a Facebook népszerűségét elérjék. „Kétségkívül irigykedünk a YouTube-ra” - nyilatkozta Hasings.

A Netflix azt ígéri, 15,3 milliárd dollárt költ saját gyártású tartalmakra, három milliárddal többet, mint a 2016-os évben. Az online mozicsatorna e téren tud igazán versenyképes lenni az Amazonnal, a HBO-val és a Hulu-val. „Fegyverkezési verseny indult meg” - jellemezte a helyzetet a CNBC által idézett piaci elemző, Paul Verna. A szakértők figyelmeztetnek, bármennyire bőkezűen költenek is, mindig kiderülhet, hogy a saját gyártású film vagy sorozat megbukik, nem váltja be a hozzá fűzött reményeket.

Már 24 nyelven elérhető a Netflix szolgáltatása, e téren is bővülést ígérnek: thai, héber és román nyelven is sugároznak majd.