Tarlós István;T-System;sajtótájékozató;fakocka;

2017-07-27 14:18:00

Tarlós, kezében az inkriminált fakockával felszólította a T-Systemet

Lehet, nem szép dolog, merthogy a történet valójában komoly, de a net heterogén népe szerdán a fakocka-ügyön mulatott. ( emlékeztető: reggel jött a hír, hogy "ajtóhiba" miatt megadta magát egy felújított metrókocsi, amire később reagált a BKV: nem hiba volt, hanem "idegen tárgy", egy fakocka került az ajtó alá ) Az amúgy tréfáskedvűnek magát nemigen mutató főpolgármester a mai tájékoztatóra az ominózus tárggyal a kezében jelent meg, és a fotósok örömére fel is mutatta a bűnöst, ami miatt a közlekedési cég feljelentést is tesz. 

Ami a tájékoztató érdemi részét illeti: az MTI híradása szerint Tarlós István felszólította a T-Systems német tulajdonosát, hogy a projekt kidolgozójaként és garantálójaként adjon magyarázatot a budapesti e-jegy értékesítési projektjének problémáira.

A főpolgármester Budapesten tartott sajtótájékoztatón elmondta, az ügy részleteiben a külső és belső vizsgálatok lezártáig nem kíván véleményt formálni, ugyanakkor az nem tetszik neki, hogy a német rendszergazda alamuszin lapít. Kijelentette, a BKK se nem előállítója, se nem finanszírozója a szóban forgó rendszernek, csupán egy szolgáltatást rendelt meg, amiért egyelőre egyetlen forintot sem fizetett ki.

Saját költségen javítja ki a hibákat a T-Systems
A T-Systems Magyarország tájékoztatása szerint őszre elkészül a vállalat saját költségén a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) továbbfejlesztett, magas színvonalú online jegyértékesítési rendszere, amelynek növelik a teherbírását és a támadásokkal szembeni ellenálló képességét. Kaszás Zoltán, a cég vezérigazgatója hozzátette: a tesztelésre a sebezhetőségek feltárására szolgáló, szabályozott technikai platformhoz tartozó, úgynevezett "bug bounty" módszereket is bevetnek, azaz a cég honorálja, ha valaki biztonsági rést vagy bármilyen hibát talál a rendszerben, és azt jelenti. Ezzel annak a fiatalnak az esetére reagáltak, akit a rendőrök előállítottak és gyanúsítottként kihallgattak, miután észrevett egy "rést" az online értékesítési rendszerben, tesztelte, és jelezte is a BKK-nak a hibát.
T-Systems teljes közleményét ide kattintva olvashatja el!

Tarlós István már Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgató társaságában azt is közölte: hivatalból feljelentést tesznek közérdekű üzem működésének megzavarása miatt annak a felújított 3-as metrószerelvénynek az ügyében, amelyet működésében egy az ajtóvezető sínbe helyezett fakocka akadályozott.


A főpolgármester megismételte, amit a BKV vezetői már szerdán hangoztattak: feltehetőleg valaki két állomás között szándékosan helyezett el egy pontosan méretre vágott fakockát, amivel a közlekedés akadályozása mellett a közvélemény elbizonytalanítását is célozhatta, azt a látszatot keltve, hogy ismét valami baj van a felújított szerelvényekkel.

A főpolgármester ködösít és mellébeszél
A szocialisták fővárosi képviselője, Horváth Csaba  szerint Tarlósnak arról kellene beszélnie, miért van még mindig a posztján a BKK-vezér, "aki miatt 3500 ember személyes adatai szivárogtak ki, aki közbeszerzés nélkül vásárolt egy használhatatlan terméket a T-Systemstől, és aki miatt meghurcoltak egy jó szándékú 18 éves fiút, és aki hazudott a Kürt Kft. ellenőrzésével kapcsolatban is".    

Megtudhattuk azt is: a BKV nem tekint el a 3-as vonalon meghibásodott felújított metrószerelvények után járó 2 milliárd forintos vagy azt meghaladó összegű kötbérigényétől.  Tarlós István  közölte, az ügyben jogi egyeztetések zajlanak, de a BKV nem tekint el a kötbérigényétől, és azt a főváros tulajdonosként nem is engedné.

A 3-as metró felújítása egyáltalán nem áll rosszul - közölte a jelenlévők pillanatnyi ámulatára a főpolgármester - a szerelvények és az infrastruktúra területén is történtek előrelépések.

De ez még semmi: a korábbi visszahívások után ismét hat felújított szerelvény jár a 3-as vonalon, szerdán pedig megérkezett a hetedik jármű, amely napokon belül közlekedhet. A főpolgármester bejelentette azt is, hogy augusztus közepén vagy végén írhatják alá a vonal északi szakaszát, valamint az alagutat érintő felújítási szerződéseket.

Hanyag vagy hűtlen kezelés gyanúja merül fel
Csárdi Antal, az LMP  fővárosi képviselője ezt azzal indokolta, hogy a BKK  a régóta előkészített elektronikus jegyrendszer mellett egy párhuzamos szisztémát alakított ki a most "csúfosan megbukott" online bolttal. A politikus sajtóinformációkra hivatkozva havi 20-25 milliós költségekről beszélve, leszögezte: teljesen feleslegesen költünk el egy webshopra millió forintokat havonta, egy elfogadhatatlan színvonalú szolgáltatásra fordították volna ezt az összeget. Szavai szerint az is elfogadhatatlan, hogy a 3-as metró felújítása során nem minden állomást akadálymentesítenék. Csárdi Antal is "abszolút indokoltnak" tartaná Dabóczi Kálmán BKK-vezérigazgató leváltását.

A sajtótájékoztatóján Tarlós István felajánlotta Lányi András írónak, ökológusnak, hogy a közgyűlés hajlandó újra tárgyalni a Római-part árvízvédelmének mikéntjéről, ha be tud gyűjteni egy olyan szakvéleményt, amely hitelt érdemlően bemutatja, hogy egy a Nánási út és a Királyok útja vonalára elhelyezett védmű minden szempontból hatékonyabb lenne a parti védekezésnél. A főpolgármester a témával kapcsolatban közönséges hamisításnak nevezte a parton felállítani tervezett mobilgát most megtekinthető modelljét.

A következmények nélküliség főpolgármestere
Pataki Márton, az Együtt budapesti elnöke szerint azzal, hogy Tarlós István nem menti fel Dabóczi Kálmánt, magára vállalta a felelősséget azért, ami eddig történt a BKK online értékesítési rendszerének ügyében. A politikus felszólítja a főpolgármester, hogy a következmények nélküli politizálás helyett vonja felelősségre a BKK botrányainak felelőseit. Azzal, hogy Tarlós István nem menti fel Dabóczi Kálmánt, bebizonyította, hogy ugyanolyan, mint a többi kormánypárti politikus: csak az számít, ki kinek az embere, a fideszes maffia-kormány kiszolgálóinál senkit nem érdekel a valós teljesítmény és szaktudás. Ezzel a lépéssel Tarlós István magára vállalta a felelősséget mindazért, ami eddig történt a BKK online értékesítési rendszerének ügyében.