egészségügy;Újbuda;szuperkórház;

2017-08-09 12:08:00

Villamossíneket építhetnek a szuperkórházhoz

Kötött pályás közösségi közlekedési kapcsolat épülhet ki a Dél-Budára tervezett szuperkórházhoz - írja a kormányközeli Magyar Idők.

A XI. kerületi önkormányzat azzal a megjegyzéssel adta át térítésmentesen a Dobogó városrészben lévő ingatlanait, hogy az ott megvalósuló egészségügyi központhoz korszerű, nagy kapacitású kötött pályás elérhetőséget biztosítanak, tekintettel az intézményt igénybe vevő nagyszámú idős emberre, a látogatókra és nem utolsósorban az ott dolgozókra.

A lap szerint az újbudai igények pontos megfogalmazásán még dolgozik az önkormányzat. A kötött pályás fejlesztési lehetőségek mindenesetre behatároltak. A budai oldalon trolihálózat nincs, és az sem valószínű, hogy az Etele tértől a 4-es metrót középtávon kivinnék a városból. Az egyetlen lehetőség, ami így szóba jöhet, a villamos. A Dobogó nevű városrészhez a Kelenföldi pályaudvar–Etele tér villamos-végállomások – 19, 49, és a közeljövőben az 1-es –, valamint a 41-es járat kamaraerdei vonala van közel.

Az új egészségügyi centrum kötött pályás, nagy kapacitású kapcsolata leginkább ez utóbbi meghosszabbításával képzelhető el. A legtöbb érv – utasszám, vonalhossz, eljutási idő, közlekedési kapcsolatok – viszont az Etele téri irány mellett szólhat. A közúti közlekedés biztosítása érdekében egyébként az intézmény külön csomóponttal fog csatlakozni az M1/M7-es autópályák bevezető szakaszához - írják a cikkben.

A Népszava július 11-én értesült arról, hogy a kormány megszerezte a szuperkórházhoz kiszemelt telkeket Dél-Budán. A terület nagyobb részben magántulajdon volt és hosszas alku előzte meg a mintegy ötmilliárd körüli adás-vételt.

Az első nagy centrum helyét, a budai sürgősségi ellátóét már többször is kijelölték: így volt Kelenföldön, az Etele tér környékén, de tervezték a budai Dobogóra, az egykori Akasztóhegyre is. Ezt tavaly nyáron még úgy képzelték, hogy a Szent János Kórház "aktív" részlegeit (például a belgyógyászata és a baleseti sebészetét), valamint a Semmelweis Egyetem Városmajori Szív- és Érgyógyászati Klinika kardiológiáját, s szívsebészetét költöztették volna oda 812 ággyal. Volt olyan verzió is, amely szerint a János kórház területén is lettek volna fejlesztések, ám ezt elvetette a kormány.