Kerékpárokat kaptak a polgárőrök

Publikálás dátuma
2017.08.10 07:16
Fotó: Tóth Gergő
Fotó: /

A rendőrség 210 kerékpárt adományozott az Országos Polgárőr Szövetségnek. Ezzel már 1200 kerékpárja és csaknem 150 segédmotoros kerékpárja van a szervezetnek. A programot folytatják, és már kiírták azt a közbeszerzést, amelynek segítségével az év végéig további 155 kerékpárral és 40 segédmotoros kerékpárral támogatják a szövetséget.

Szerző
2017.08.10 07:16

Negyvenkétmillióért hirdet Mészároséknál a székesfehérvári médiacég

Publikálás dátuma
2018.07.19 20:30
Harmónia: Mészáros Lőrinc érdekeltsége nyomtatást és hirdetést is vállal a fehérvári médiacégnél
Fotó: Népszava/
A Mediaworks nyomtatja a FehérVár Magazint, talán természetes, hogy ők nyerték meg a helyi médiacentrum hirdetési közbeszerzését is.
Lépten-nyomon Mészáros Lőrinc érdekeltségébe botlik a Fehérvári Médiacentrum Kft.; a közbeszerzési értesítőből derül ki, hogy a Mediaworks Hungary Zrt. 42 millió forintért vállalta, hogy egy évig maximum 70 oldalnyi hirdetési felületet biztosít a székesfehérvári médiacégnek.
A közbeszerzési dokumentum szerint a pályázat értékét előzetesen 42 millió forintra becsülték – a becslés bejött, hiszen a Mediaworks oldalanként nettó 600 ezer forintért vitte el a munkát.  
Nem ez az egyetlen egybeesés a pályázat kapcsán: a tenderben előfeltétel volt, hogy a nyertes ajánlattevőnek a pályázat idején rendelkeznie kell egy vagy több olyan nyomtatott sajtótermékkel, ami az ország legalább 6 megyéjében, köztük Fejér Megyében is megjelenik, megyénként minimum 5000 előfizetéses és értékesített példányszámban. Ennek az elvárásnak a Mészáros-féle érdekeltség hézagmentesen megfelel, tekintve, hogy már korábban lenyelte a megyei lapok többségét.   
Ha a ez nem lenne elég, a Mediaworks Hungária Zrt. nyomtatja a FehérVár Magazin példányait, a közéleti hetilapot pedig a Médiacentrum adja ki. Közérdekű adatszolgáltatásuk alapján a centrum már tavaly is vásárolt hirdetési felületet a Mediaworks-tól, akkor 30 millió forint értékben szerződtek. 
2018.07.19 20:30
Frissítve: 2018.07.19 20:32

Nincs két egyforma pillanat – fotók a mindennapokból

Publikálás dátuma
2018.07.19 20:02
Fotó: Gerda Taro
Fotó: /
Apró rezzenések, őszinte arcok, mozdulatlanná merevedett táj – a Capa Központ legújabb kiállításain sokrétű és különösen élénk látvány fogadja a látogatót.
Mit árulnak el a képek készítőikről, valamint az azon szereplő emberekről és helyszínekről? A kíváncsi fotós tekintete által, vagy a dokumentálás eltökélt szándékából született pillanat tükröződik vissza a kép nézőire? Mitől szép egy fotó, és mely szempontok mentén válik egy pályázat nyertesévé? Miért ragadnak meg egyes képek a fejünkben örökre, míg mások eltűnnek a másodperc töredéke alatt? – többek közt ezeket a kérdéseket feszegeti a Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központ újonnan nyílt négy kiállítása. Az egyes fotósok és alkotók tárlatai persze ennél sokkal összetettebb és közvetlenebb üzenetet is közvetítenek. Garry Winogrand Women Are Beautiful (A nők gyönyörűek) címmel kiállított fotóin a 60-as, 70-es évek Amerikája, s benne a Nő elevenedik meg előttünk különféle mindennapi élethelyzetekben. „Az utcai fényképészet úttörőjének” képein a magabiztos, boldog, lázadó és legfőképpen önmagát szabadként meghatározó nőalakok jelennek meg. Azaz dehogyis jelennek, ők csupán élik megszokott vagy épp társadalmi és politikai változásokon átívelő életüket – szórakozóhelyekre járnak, bevásárolnak, nevetgélve trécselnek egy utcai padon –, miközben egy fényképezőgép lencséje nagyon is saját pillanataikat kutatja. „Képzeljék el, hogyha valakiről azt mondják, hogy Modricnak és a horvát csapatnak a fotósa. Vagy Griezmannak és a francia vb-nyertes csapatnak. Az ötvenes években ilyen volt, hogy Hemző Károly Puskás Ferencnek és a Honvédnak volt a fotósa. Egyszóval nagymenő volt” – méltatta Korniss Péter a megnyitón az elismert alkotót, aki idén ünnepelné 90. születésnapját. Korniss úgy látja, Garry Winogrand és Hemző Károly között sok hasonlóság volt: „mindketten keményen táplálkoztak a valóságból, úgy élték meg a világot, mint a számukra születő pillanatoknak a sokaságát, amit nekik meg kellett ragadni. Ez volt a kötelességük, a dolguk, az életük.” Az idén öt éve alapított Hemző-díj nyerteseinek, valamint finalistáinak fotóiból egy a Winogrand amerikai képeinél sokkalta hozzánk közelebb álló, a mindennapokat egész más fényben bemutató tárlat látható. A 2014 és 2018 között készült alkotásokon a néző nem csupán a marginalizált területek nyomorával, és az ott élő családokkal, de a cosplayes szubkultúra alakjaival, az első osztályú vidéki focistákkal, vagy egy artistaképző kötéltáncosaival is találkozhat. A fotók húsba vágóan elevenek, s egy számunkra alig, vagy épp, hogy nagyon is jól ismert közeget világítanak meg éles, szűretlen fényben. A Hemző-díj a Capa Központ nyári kiállításainak sorában másutt is helyet kapott: az intézmény új pop-up terében Pályi Zsófia 2017-es Hemző-díjas Tranzitország című jutalomtárlata látható, amely a napjainkat gyakorta foglalkoztató társadalmi-politikai jelenségről, a migrációról nyújt egy egyéni hangú, a részletekre fókuszáló látképet. Pályi Zsófia képei rávilágítanak: a szigorú szabályozásoknak köszönhetően a menekültek előtt megváltozott útvonalak nagyon sajátos nyomait őrzik mindannak, amit számukra nőként, férfiként, kisgyermekes családok tagjaként a mindennapi élet jelent ezekben az években. Az újonnan nyílt kiállítások képei rendkívül sokrétű látványt nyújtanak, hol a direkt, és erőteljes közelítés, a mélyreható tekintetek és elfojtott mosolyok kereszttüzében találja magát a néző, hol pedig a tárgyak, az emberek hagyta némaság és csend felől szemléli a képeket. A negyedik, Átcsúszás című tárlat mindehhez egy új horizontot ad: az időbeli és térbeli távolság központi elem a light boxokban kiállított képek esetében. 2016-2017 telének szokatlanul hideg időjárása alkalmat adott a Balatonon a jégkorcsolyás átcsúszásra, melyet számos fotós megörökített, és posztolt is közösségi média felületeken. A tárlaton a fotósok ezen, különböző indíttatásból készült képei a kurátori koncepció mentén egyesülnek, s felvetik a – további tárlatok által egyaránt feszegetett – kérdést: mennyiben változott meg a jelen pillanathoz és a képekhez való viszonyunk a digitalizációval párhuzamosan. S mennyire vagyunk hajlandók észrevenni a körülöttünk folyamatosan lüktető világ mindennapi történéseit.  Info:  Garry Winogrand – Women Are Beautiful – Lola Garrido Gyűjtemény, nyitva: szeptember 30-ig Pillantás a mába – Hemző Károly-díj 2014–2018, nyitva: szeptember 30-ig Tranzitország – Pályi Zsófi (Hemző Károly-díj 2017), nyitva: augusztus 19-ig Átcsúszás, nyitva: augusztus 19-ig Helyszín: Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központ (1065 Budapest, Nagymező utca 8.) 
Miért ragadnak meg egyes képek a fejünkben örökre, míg mások eltűnnek a másodperc töredéke alatt
2018.07.19 20:02
Frissítve: 2018.07.19 20:02