hulladék;globális felmelegedés;klímaváltozás;szemét;

2018-06-15 12:10:00

A műanyagok mellett a szórólapok is elöntenek

Bár úgy tűnhet, az internet uralja a hirdetési piacot is, egy kutatás szerint sok cég továbbra is hatékony marketingeszköznek tartja a szórólapokat és a reklámújságokat - írta meg a G7. Magyarországon a postaládákban évente 25 kiló ilyen landol, és ezzel az "eredményével" a világ élvonalában van, igaz, Szlovéniában és Svájcban háromszor ennyivel bombázzák az embereket. És szennyezik a környezetet. 

Németország az évi 46 kilójával előttünk jár, a Webung und Verkaufen (W&V) müncheni reklámpiaci lap összesítéséből kiderül, hogy ez összesítve 1,86 millió tonnát jelent.  A szakértők szerint ennek az előállításához 15 milliárd liter vízre - harmincezer ember éves fogyasztása - és 3,85 millió kilowattóra áramra - évente 1750 háztartásnál fogy el - van szükség. A termelés során ráadásul keletkezik több mint egymillió tonna széndioxid is, ehhez a kibocsátáshoz egy repülőnek majdnem négyszázszor kell megkerülnie a Földet.

Ezeknek az adatoknak megfelelően a magyar, nagyjából százezer tonnányi szóróanyag ugyan kevesebb, de mégis rengeteg: 1500-1700 ember vízfogyasztását és nagyjából száz háztartás áramfogyasztását teszi ki. A régiónkban a szlovénok mellett a csehek is több szórólapot találnak a leveleik között, mint mi. A bolgárokat és a horvátokat viszont kevesebb ilyen reklámhordozóval bosszantják, Lengyelországban pedig szinte meg is szűnt ez a hirdetési mód.