Józsefváros;

2022-09-23 08:50:00

Megszavazták: Józsefvárosban januártól fizetni kell a parkolásért a lakóknak is

Ugyanakkor sokaknak jár valamilyen kedvezmény.

2023-tól megszűnik a lakók ingyenes parkolása a VIII. kerületben - írja posztjában a Színes Erzsébetváros.A lakossági parkolási engedélyek korábban 100%-os önkormányzati támogatásban részesültek: ez a kedvezmény most lakásonként az első autó esetén 80%-ra, a második autó esetén ötven százalékra csökkenhet – derül ki a csütörtökön megszavazott rendeletből, melyre a Színes Erzsébetváros hívta fel a figyelmet. 

A megújult fővárosi parkolási zónákhoz alkalmazkodva Józsefvárosban a lakossági parkolási engedélyeket a kerületben lévő “A”, “B” és “C” zónák alapján határozzák meg. Aki az „A” zónában lakik, az évente lakásonként az első autóra 30 ezer forintot, a „B” zónában huszonnégyezer forintot, a „C” zónában 18.000 Ft-ot fizet. Az eddigi lakosonként helyett, ezután lakásonként 2 darab autóra kérhető lakossági parkolási engedély. – tájékoztat a VIII. kerületi önkormányzat.

Második autóra tehát a lakossági parkolási zónától függően hetvenötezer. hatvanezer, illetve 45 ezer forint lesz az éves parkolás. Sok díjkedvezményre lesz lehetőség. Orvos által kiadott igazolás benyújtásával százszázalékos kedvezményt igényelhetnek a tartós betegségben szenvedő vagy rendszeresen járóbeteg-szakellátást igénybe vevő lakosok, illetve a kerületbe gépjárművel érkezők az ilyen ellátásokat igénylő kerületi lakosok szállítása érdekében. A nagycsaládosok az első autójukra százalékos, a második autóra százalékos kedvezményt igényelhetnek. A kerületi nyugdíjasok az első gépjárműre 90 százalékot kérelmezhetnek. Azok, akik ezen kategória egyikébe sem tartoznak, de szociálisan rászorulnak, továbbra is fordulhatnak az önkormányzathoz különböző rendkívüli települési támogatások kérelmezéséért.

A bejegyzés szerint a VIII. kerület éves szinten eddig 1,5 milliárd forinttal támogatta a közterületi parkolást. Azt várják az újszabályozástól, hogy növekszik mind a helyben lakók, mind az itt dolgozók számára rendelkezésre álló szabad helyek száma, csökken a károsanyag kibocsátás, jobb lesz az életminőség emellett több korábban elérhetetlen közterület felszabadul hasznosításra, illetve a gyalogos és alternatív közlekedési módok számára. Egy korábbi kutatás adatai azt mutatták, hogy a lakosok többsége támogat egy ilyen döntést.