veszteség;Vadászati Világkiállítás;

Még mindig működik, jókora veszteséggel zárta a tavalyi évet a vadászati világkiállítást szervező cég

Ez azonban nem jelenti azt, hogy idén látványosan meghúzná a nadrágszíjat.

Mínusz 749,4 millió forintos adózott eredménnyel, azaz méretes veszteséggel zárta 2023-at a 2021-es vadászati kiállításra létrehozott, állami tulajdonban lévő Egy a Természettel Nonprofit Kft. Ez azonban nem jelenti azt, hogy idén látványosan meghúzná a nadrágszíjat, februárban már alá is írt egy nettó 250 millió forintos keretszerződést (amelyből nettó 75 millió forint opciós rész) a plakátkampányokkal ismertté vált Balásy Gyula cégeivel, a New Land Media Kft.-vel és a Lounge Design Kft.-vel gyártási és rendezvényszervezési feladatok elvégzésére – írja az rtl.hu.

A cég 2023-as mérlegéhez készült kiegészítő mellékletből a portál összefoglalója szerint az derül ki, hogy 2023-ban a fő feladata a kiállítás tárgyiasult eszközeinek (preparátumok, képzőművészeti alkotások) érték- és állagmegőrzése, valamint a Nimród című vadászújság kiadása és a vadászkamarai tagokhoz történő eljuttatása volt. Emellett kiadott egy Széchenyi Zsigmondról szóló könyvet, illetve elkészítette a Ferenc pápa látogatását bemutató, Isten áldd meg a magyart című albumot. Tavaly 12 megyei helyszínen szervezett fórumokat az Országos Magyar Vadászkamarával együttműködve.

A cég 2023. december 31-én 17 főt foglalkoztatott, bérekre és egyéb, személyi jellegű juttatásokra 355,3 millió forintot költött el.

A méretes veszteség oka, hogy a korábbi évek eredménytartalékát és a jegyzett tőke egy részét használta fel, így az ügyvezetés javasolta a jegyzett tőke leszállítását a törvényes minimum összegre.

A dokumentumban az áll,

a 2024. évi folyamatos működéshez a megnövekedett saját bevételeken túl további költségvetési támogatás szükséges, a beszámoló elkészítésekor pedig a működési támogatással kapcsolatos eljárás folyamatban van.

A rövid lejáratú kötelezettségeknél szerepel a tavaly megérkezett, de a tervek szerint csak idén elszámolt támogatás, amelynek értéke 1,8 milliárd forint.

Kiderült az is, hogy míg a Nimród újság kiadásához igénybe vett szolgáltatások értéke tavaly 541,1 millió forint volt, a lap hirdetésekből 48,8 millió forintot szedett össze, az újságeladás és tartalom-előállítás bevételei pedig 288,9 millió forintnál álltak meg.

Ráadásul úgy tűnik, a piacon nem igazán van igény a kiállításra legyártott eszközökre. A cégnek ugyanis nem csak tavaly, idén is értékcsökkenést kellett elszámolnia olyan tételek után, mint a 2020-2021-ben elkészült filmek, a még nyilvántartott applikáció, valamint könyvek és preparátumok. Ugyanis „azok értékesítése iránt tartósan piaci igény nem mutatkozott”.