késés;repülés;légiközlekedés;légiirányítás;légiforgalom;HungaroControl;

A viharok és a légtérzárak miatt késnek sokat a repülők a HungaroControll szerint

Nem pedig azért, mert munkaerő-problémák vannak a légiirányítással. 

Európa-szerte kevés a légiforgalmi irányító, ezért késnek sokat a repülők a Wizz Air szerint - derül ki az RTL híradójának szerda esti riportjából.

A légitársaság kommunikációs igazgatója, Radó András azt mondta, akár órákat várakoztatják a légiirányítók a repülőgépeket, hogy megfelelő számú személyzet tudja kezelni a légtérben repülő, leszálló, felszálló repülőgépeket.

Daniel Liebhart, az osztrák Fida nevű közlekedési szakszervezet légügyi vezetője ezért a HungaroControlt okolja. Keddi közleményében azt írta, a magyarok mérgező vállalati környezetben dolgoznak, sokan felmondanak, emiatt a HungaroControl az európai járatok késésében is vezető szerepet játszik.

Az RTL által megkérdezett légiközlekedési szakértő azonban úgy látja, Magyarországon a személyzet hiánya miatt nem kell a légi járatokat késleltetni. Első sorban az ukrán légtérzár és a nagyon sűrűn előforduló nagy kiterjedésű zivatarláncok miatt előfordul, hogy a magyar légtér sokkal kevesebb repülőgépet tud kezelni - magyarázta Varga G. Gábor.

A HungaroControl is ezzel indokolta a csatorna megkeresésére a késéseket. Megjegyezték, hogy a légiforgalmi irányítók létszáma 2019-hez képest 179-ről 185-re emelkedett.

A héten is előfordult egy tetemes késés. Mint korábban mi is hírt adtunk róla, a Wizz Air egyik járata harminc órás késéssel tudott csak elindulni.