Egy személyeskedő posztban támadt neki a fővárosi Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetőjének az építési és közlekedési miniszter.
„Hetvenkedés, avagy a 2-es metró az alagútban áll meg, a 70-es trolit az utasok tolják helyre, a posztok meg valahogy most mégsem jönnek” – fogalmazott Lázár János, aki – bár nem említi meg név szerint – félreérthetetlenül Vitézy Dávidra célzott. „Minden fejlesztésnél ugrál, hogy anno még ő indította el, ő intézte, ő írta alá, ő beszélt róla először. Csak ilyenkor hallgat” – zárta rövid, de annál élesebb posztját a tárcavezető.
Bár a Fidesz támogatását élvező 2024-es főpolgármester-jelölt nem tölt be egyetlen fontos pozíciót sem, Lázár Jánosnál örökre elásta magát. A konfliktus még 2022 júliusában indult, amikor a Vitézy Dávid által vezetett Nemzeti Közlekedési Központot (NKK) a Lázár János vezette Építési és Beruházási Minisztérium alá rendelték, majd rövidesen megszüntették. Ez a lépés jelentősen csökkentette Vitézy Dávid hatáskörét a közlekedési projektek felett.
Lázár János döntéseit Vitézy Dávid nyilvánosan is sokszor bírálja, különösen a vasúti fejlesztések leállítása és bizonyos vasútvonalak bezárása miatt, szerinte ugyanis ezek a lépések hátráltatják a magyar vasúti közlekedés fejlődését, és ellentétesek az európai trendekkel. Gyakori, hogy a két politikus nyilvánosan üzenget egymásnak.
Ismét meghibásodás van a győri fővonalon, Vitézy üzent LázárnakLázár János letiltotta Vitézy Dávidot FacebookonVitézy Dávid mist válaszolt is, mégpedig három pontban:
„1. Aki az intézkedéseivel minden vasúti járműbeszerzést leállított, minden vasúti felújítást törölt, és akinek a minisztersége alatt látványosan omlott össze a vasúti közlekedés, és akinek az egyetlen vasútfejlesztési eredménye egy kifestett állomási klotyó, nos, attól pont annyira hiteles egy lerobbant troli miatt aggódni, mint amikor egy kastély- és luxusáruház-tulajdonos milliárdos méltatlankodik a luxizás miatt.
2. A kritikáim miatt a nagyon bátor Lázár János miniszter néhány hete letiltott az oldaláról - ezek után minimum nem elegáns, de inkább végtelenül gyáva nekem címzett üzeneteket írnia ugyanott.
3. Ezeknél azonban sokkal fontosabb nekünk budapestieknek, hogy Lázár János személyesen állított le minden fővárosi fejlesztést, a HÉV-ek és elővárosi vasutak vagy a Galvani híd fejlesztését is. Vagy hogy mást ne mondjak, azért nem tud a főváros új trolikat vásárolni, mert az általa vezetett minisztérium blokkolja az erre elkülönített, Budapestnek járó európai uniós pénzt. Ezek után gőgösen felháborodni, hogy elromlott a troli, az nem közlekedési kormányzás, hanem pofátlan provokáció.”