Előző
Következő
új cikk

Zöldzóna

Vásárlással egybekötött szelektív hulladékgyűjtés

nepszava.hu|2011. febr 4. 11:52
[A+ A-]
A vásárlók 90 százaléka örül annak, hogy az élelmiszerboltoknál is leadhatja szelektíven gyűjtött hulladékát - derült ki az Öko-kord Kft. felméréséből. A csomagolóanyagok újrahasznosítását koordináló szervezet kérdőíves kutatása arra kereste a választ, hogy mi a vásárlók véleménye a szelektív gyűjtésről és milyen arányban használják az ország több mint száz pontján telepített műanyag, alumínium, üveg, karton italcsomagolások, szórólapok, és újságok visszagyűjtésére alkalmas gyűjtőpontokat.
A felmérésben több mint ezer embert kérdeztek meg szelektív hulladékgyűjtési, illetve vásárlási szokásairól. Az összesítés után kiderült: a válaszadók 81 százaléka szelektíven gyűjti a hulladékait otthonában, és a vásárlóközönség 53 százaléka már tud az ország valamennyi Interspar és Kaiser's üzletében, valamint a budapesti SPAR áruházakban kihelyezett formatervezett gyűjtőpontokról. A válaszadók 90 százalék örül a vásárláshelyi gyűjtés lehetőségének, és a vásárlók 18 százaléka már használta is a hulladékgyűjtőket: a megkérdezettek 4 százaléka válaszolta, hogy rendszeresen leadja hulladékát a gyűjtőpontokon, 14 százalék pedig már legalább egy alkalommal használta.

A szelektív hulladékgyűjtésről általánosságban feltett kérdésre a válaszadók 90 százaléka válaszolta, hogy számára fontos a szelektív hulladékgyűjtés, 8 százalék szerint kevésbé fontos, és csupán a megkérdezettek 2 százaléka mondta, hogy számukra egyáltalán nem fontos, hogy anyagfajtánként gyűjtsék hulladékaikat. Az elemzésre került adatok alapján a válaszadók 65 százaléka tudatosan a kevésbé környezetszennyező csomagolású termékeket választja a vásárlásai során, míg 35 százaléknál ez nem szempont.

A bolti gyűjtés lehetőségének műszaki megteremtése mellett fontos eleme a programnak a lakosság mozgósítását célzó figyelemfelhívó kommunikáció, ezért a szervezet az üzletekben bejátszott rádióspottal, a vásárlótérben elhelyezett plakátokkal, és hostesspromóciókkal hívja fel a figyelmet az új szolgáltatására.

Lájkoljon minket a Facebook-on is!