Előző
Következő
új cikk

Belföld

Házkutatás a BKV-nál

Népszava-összeállítás|2016. dec 7. 05:16
[A+ A-]

Házkutatást tartott hétfő éjjel a rendőrség a 2-es metró járműtelepén a hétfő reggeli metróbalesettel összefüggésben. Kártérítési pert indít az az idős hölgy, akinek két bordája is eltört. Tarlós István elsőként sajnálatát fejezte ki és mielőbb gyógyulást kívánt a sérülteknek.

Azonnali hatállyal le kellett állítania a hétfői metróbaleset belső vizsgálatát – közölte az MNO-val Bolla Tibor. A BKV elnök-vezérigazgatója a portálnak megerősítette a vs.hu korábbi értesülését, hogy a rendőrség hétfő éjjel kiszállt a közlekedési céghez, házkutatást tartottak. A BRFK közlekedésrendészeti főosztályának nyomozói kedd reggel a BKV-nál jártak, s mindent lefoglaltak: a balesetet okozó szerelvényt és az üggyel kapcsolatos összes forgalmi dokumentumot; többeket kihallgattak – mondta Bolla.

Kártérítési pert indít az az idős hölgy, akinek két bordája is eltört, amikor a Pillangó utcai metró állomásnál egy érkező metrószerelvény nekiütközött az előtte lévő, már az állomás peronja mellett álló vonatnak. A balesetben tízen sérültek meg.

Janklovics Ádám közlekedési ügyvéd a 24.hu-nak azt mondta, a kettős bordatörést szenvedett hölgy a BKV-tól kérhet kártérítést, viszont ahhoz, hogy ténylegesen meg is kapja a pénzt, igazolnia kell, hogy van valamilyen sérülése, illetve hogy vagyoni vagy nem vagyoni kárt szenvedett. Rengeteg tényező közrejátszhat, akár, hogy van egy kiskertje, amit a sérülés miatt nem tud gondozni, vagy fel kell fogadnia egy bejárónőt, mert nem tudja ellátni magát. Ez mind pénzbe kerül, amiért kártérítést kérhet – mondta a jogász a hírportálnak.

Éppen ezek miatt nehéz megmondani, hogy mekkora összeget kaphat az idős hölgy, de Janklovics szerint ebben az esetben 700 ezer és 1,5 millió forint közötti kártérítésre számíthat.

A hétvége óta kézi vezetéssel közlekednek a kettes metró szerelvényei a vágányokra hulló falevelek okozta csúszásveszély miatt, mivel a metróval már múlt pénteken is gondok voltak ezen a szakaszon. A Metróért Egyesület pénteki levelében jelezte is a főpolgármesternek, amelyben független szakmai vizsgálatot javasoltak. Tarlós István pénteken törött lábbal feküdt otthonában, ezért nem olvasta a levelet.

Tarlós István a Klubrádió kedd reggeli műsorában azt mondta, nem érti, hogy miért nem az üzemeltetőnek küldte az egyesület a levelet. A városháza sem megelőző karbantartást, sem pályamunkát, sem diszpécseri tevékenységet nem végez, ha valamilyen problémát észleltek azt az üzemeltetőnek kellett volna jelezni - tette hozzá.

Tarlós István ellenzéki kijelentésekre reagálva közölte: az Alstom-szerelvényeket akkor kellett volna kritizálni, amikor 2005-2006-ban megrendelték ezeket a szerelvényeket és leszerződtek rájuk. Ellenzéki politikusok megpróbálnak összefüggést teremteni olyan estek között, amelyek között semmiféle összefüggés nincs - fogalmazott. Van az új 4-es metró, egy felújított 2-es metró és van egy negyven éve avuló, "teljesen lerobbant állapotban lévő" 3-as metró, amivel 36 évig nem csináltak semmit. Az esetek között nincs összefüggés, ez egy erőltetett politikai retorika - jelentette ki a főpolgármester.

Tarlós István egyébként elsőként sajnálatát fejezte ki és mielőbb gyógyulást kívánt a 2-es metróvonalon történt balesetben megsérülteknek.

Pocsolya a Gellért téri metróállomáson
A Gellért téri metrómegállóban, a kelenföldi irány peronján a második oszlopnál múlt hét óta körbe van kerítve egy pocsolya szalagkorláttal. A pocsolya inkább egy kis föld alatti forrás, elvégre múlt hét óta nem sikerült feltörölni – közölte az Index, egy olvasójára hivatkozva.
Azt írja: ,,rengeteg kép fut arról a fejében, hogy „mi minden következhet abból, hogy szivárog a víz, miközben sok emeletnyire van a föld alatt, két elektromos izékkel telerakott alagútpár mellett, amik átfutnak a fél város alatt, benne árammal működő szerelvények, azokban ötpercenként újabb metrókocsi, tele emberekkel... És abban a konkrét megállóban mellesleg egy rohadt nagy folyó alatt is”. Mivel a forrást a lap is nyugtalanítónak találta, megkérdezte a DBR Metró Projektigazgatóságot, honnan ered, mi lesz vele.
A projektigazgatóság válasza szerint a szivárgásnak nincs köze a hőforrásokhoz. A probléma az alagutakat és a Szent Gellért téri állomást is építő Bamco Kkt. (Vinci - Strabag - Hídépítő) szigetelési hibájára vezethető vissza. Valószínűleg a Duna vize vagy a talajvíz szivárog be az állomásra.
A garanciális időszak alatt az üzemeltető BKV Zrt. többször is jelezte a problémát a kivitelezőnek, kérve a megszüntetését. Mivel a jogszabály által biztosított szavatossági időszak még tart, többször is felszólították a kivitelezőt a hiba kijavítására. De nem történt semmi. Ezért a BKV várhatóan mással javíttatja ki a hibát, a költséget meg behajtja a Bamcón.

Lájkoljon minket a Facebook-on is!