Előző
Következő
új cikk

Bűnügy-baleset

Metróbaleset - Kinyílt és "beszélt" az okokról a fekete doboz

nepszava.hu|2016. dec 7. 09:08, frissítve: 2016. dec 7. 14:47
[A+ A-]

Népszava fotó/Illusztráció

Már a hétfő reggeli metró-baleset után egy nappal a BRFK-hoz kerültek a Pillangó utcánál, több utas sérülésével ( egy idősebb asszony két bordája is eltört)  járó esetnek, az érintett vonatok közlekedésére vonatkozó elsődleges adatai - közölte a hirado.hu. A Pillangó utcánál történt metróbalesetben szerepet játszott a hátsó szerelvény megcsúszása, az abból kinyert adatok alátámasztják a helyszíni szemle megállapítását - tájékoztatott a Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ).

A két szerelvény fekete dobozaiban tárolt információk szerint az a vonat, ami nekiütközött az állomáson várakozó szerelvénynek, ötvennel ment, amikor a vezető elkezdett lassítani. A szerelvény ekkor 300 méterre volt a Pillangó utcai állomástól. A vezető az állomás előtt 200 méterrel kapcsolta be a vészféket. A vizsgálat eddigi megállapításai szerint a vonat álló kerekekkel, 4-5 kilométeres sebességgel ütközött a megállóban várakozó szerelvénynek. A baleset körülményeinek tisztázására a rendőrök a helyszínen a BKV húsz munkatársát hallgatták ki tanúként. Gyanúsított egyelőre nincs.

A Pillangó utcánál történt metróbalesetben szerepet játszott a hátsó szerelvény megcsúszása, az abból kinyert adatok alátámasztják a helyszíni szemle megállapítását - közölte szerda délután a Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ).

Az NFM Közlekedésbiztonsági Szervezet közleményében a hétfői balesetet rekonstruálva azt írta: az elöl haladó vonat rendben megállt a Pillangó utcai állomáson, ahol 1 perc 20 másodpercet állt a balesetig.

A mögötte érkező vonat az adatrögzítőről kiolvasottak szerint az Örs vezér téri indulás után 356 méter megtételével 57,9 kilométeres óránkénti sebességig gyorsult fel, "ekkor a gyorsítás véget ért, megszűnt a vonóerő, a jármű saját lendületéből gurult tovább 341 métert, gyakorlatilag a korábbi sebességét tartva", majd megkezdődött a vonat fékezése. A fékezéstől számított 14 másodperc múlva a kerekek sebessége nullára csökkent és a vonat álló kerekekkel csúszott az ütközésig.

A kerekek sebességének nullára csökkenésével szinte azonos időben megkezdődött a jármű automatikus vészfékezése, majd a vezető "aktiválta a vészütő gombot is". Ez azonban a vonat sebességére már nem volt érdemi hatással a kerekek álló helyzete miatt. Az ütközés a számítások szerint körülbelül 18-20 kilométeres sebességgel történt - olvasható a közleményben.

A KBSZ adatai szerint az ütköző metró nem lépte túl a hatályban lévő sebességkorlátozásokat.

lásd még: Megint 3-as metró! - Nem közlekedtek a szerelvények egy szakaszon

Lájkoljon minket a Facebook-on is!