Előző
Következő
új cikk

Belföld

Tarlós nyári kezdést ígér

Népszava|2016. dec 31. 05:08
[A+ A-]

Fotó: Vajda József

A főpolgármester nagyon szeretné, ha a 3-as metróvonal állomásain lennének liftek, ám a felújításra szánt 137 milliárd forintos keretet nem lépheti túl a főváros. Tarlós István reméli, ezúttal nem érkeznek irreális ajánlatok, ahogy korábban, így jövő nyáron végre valóban elkezdődhet a rekonstrukció.

Elképzelhető, hogy mégis lesznek liftek az M3-as metróvonal állomásain. A BKV újra megjelentette az Európai Unió hivatalos lapjában a 3-as metró Kőbánya-Kispest és Népliget közötti szakaszának felújítására vonatkozó tendert, amelynek egyebek mellett ez is a része – adta hírül tegnap a Világgazdaság. A korábbi pályázatot az irreálisan magas árajánlatok miatt megsemmisítették. A most közzétett felhívás szerint a tender győztesének a Kőbánya-Kispest végállomáson, a Határ úti, a Pöttyös utcai, illetve a népligeti metrómegállóban építészeti, szerkezetépítési, szigetelésjavítási munkákat kell elvégeznie, emellett be kell építenie a mozgólépcsőket, fel kell újítania az épületgépészeti és különleges gépészeti berendezéseket, valamint a lifteket.

Ezek mellett a győztes feladatai közé tartozik majd az áramellátási rendszer, az állomások erőátviteli és világítási berendezéseinek cseréje, a felszíni közműkiváltás, valamint közműépítés is. A pályázat része a BKV 3-as metrót kiszolgáló Kőér utcai járműtelep felújítása is. Február 16-ig várják az ajánlatokat és a főváros nem titkolja, a lehetetlenül drága ajánlatokat ismét el fogják utasítani, a többletjótállás viszont plusz pontokat jelent a pályázók számára.

Tarlós István nagyon szeretné, ha a 3-as metró állomásain mégis lennének liftek, és nem csupán a legszükségesebb felújításokat sikerülne elvégezni. A főpolgármester a Népszavának arról beszélt, minden attól függ, milyen ajánlatok érkeznek a különböző szakaszok átépítésére. A rendelkezésre álló 137 milliárd forintos keretet nem lépheti túl a főváros, hacsak a kormány nem biztosít pluszforrást, ám az utóbbira nincs remény.

Az említett déli szakasz rekonstrukciójára a szeptemberi tenderbontásig összesen 5 konzorcium jelentkezett, ám a pályázatot megsemmisítették, akárcsak az északi vonalszakasz felújítására kiírt közbeszerzést. A Dózsa György út és az Újpest-Központ állomások közötti rész felújítására ugyanis 19,65 milliárd forint áll a BKV rendelkezésére, de az ajánlatok bontásakor kiderült, hogy ez nem elég. A középső szakasz rekonstrukciójára kiírt pályázatnak szintén ez lett a sorsa, az új tender december 20-án jelent meg az uniós közbeszerzési értesítőben.

Álmukban sem gondolták volna, hogy ilyen magasra kúsznak a felújításra ajánlott árak. Ha összességében 137 milliárd forintos keret áll rendelkezésre, akkor nem költhetnek el 171 milliárd forintot – fogalmazott korábban lapunknak Tarlós. A főpolgármester akkor azt ígérte, legközelebb pontos kivitelezési tervek alapján írják ki a pályázatokat, így várhatóan elfogadható ajánlatok érkeznek. Reményei szerint, ha nem szállnak el a költségek, akkor júniusban megkezdődhet a 3-as metró felújításának kivitelezése.

Az idén tízszer kellett leállítani
Bár hivatalosan azt állítják, biztonságos a 3-as metró, annál is inkább, mert 2012 és 2015 között az összes sínt kicserélték, az idén eddig tízszer kellett műszaki okból leállítani a közlekedését. Legutóbb december 22-én Kőbánya-Kispest és a Deák Ferenc tér között jártak pótlóbuszok járműhiba miatt. A szerelvények többször füstöltek, előfordult, hogy kigyulladtak, a déli szakaszon pedig az egyik hétvégén több mint tíz órára sebességkorlátozást kellett bevezetni, mert az egyik kitérőnél darabok törtek ki a pályaszakaszból.

F.Á.

Lájkoljon minket a Facebook-on is!