Előző
Következő
új cikk

Belföld

Schmidt Mária rendezkedik a Figyelőnél

Népszava-információ|2017. febr 1. 05:03
[A+ A-]

Fotó: Népszava

Egy cikk megjelentetését már megakadályozta a Figyelő új tulajdonosaként Schmidt Mária, aki múlt csütörtökön Lánczi Tamást, a Századvég Alapítvány elemzőjét, L. Simon László egykori kulturális államtitkárt és Tallai Gábort, a Terror Háza program-igazgatóját nevezte ki a hetilap szerkesztőbizottságának - írta a 444

A lap december 15-i számának tervéből ugyanis a tulajdonos jelzésére vettek ki egy cikket. Az érintett írás Jandó Zoltán Atomrali című cikke volt, amely egy paksi ingatlanberuházásról szólt, ebben fontos szerepet játszik a Nemzeti Kereskedőház, s a kormányfő felesége, Lévai Anikó unokaöccse, Szeghalmi Ádám is, akinek vállalata a Mészáros Lőrinc közeli Opimus Group irodaházában székel. A kereskedőházhoz küldött levelek után a külügyminisztérium intézményéből értesítették a cégvezetést, és ennek nyomására került ki a cikk a Figyelőből. A szerkesztőség közös fellépése nyomán a cikk egy héttel később megjelenhetett.

Schmidt a január 19-i lapértékelő értekezleten mindkét idei lapszámot komolyan kritizálta, a 444 szerint a tulajdonos belekötött a címlapba, a címadásokba, a képekbe, majd egy héttel később bemutatta Lánczit, mint a megújulás zálogát. A szerkesztőbizottság egyik tagja, a volt államtitkár L. Simon a Magyar Nemzetnek adott interjújában ugyanekkor akkor beszélt, hogy nem akarnak politikailag semleges lapot csinálni a Figyelőből, ehelyett "értékalapú" lapban gondolkoznak. A cégvezetés ekkor jelezte, aki akar, mehet. Ezután nyújtotta be lemondását a lap pénzpiac-rovatának vezetője, Brückner Gergely, de a 444 szerint már Jandó Zoltán is beadta a felmondási papírokat, és többen mérlegelik a távozást.

Schmidt tavaly december 5-én vette meg a lapot, miután az 13 hónapig állt felszámolás alatt. Az eljárást az erős fideszes kapcsolattal bíró és Seszták Miklós fejlesztési miniszterhez is kötődő felszámolóbiztos, Börcsök Sándor vezényelte le, aki végül Schmidt köreinek kedvezett. A Terror Háza Múzeum főigazgatója több forrás szerint átvilágítás nélkül, 200-300 millió forint közötti összeget fizethetett a cégért, ügyvezetőnek lánya, Ungár Anna férjét, Berecz Kristófot nevezte ki.

Sváby újra a képernyőn
Az ATV-n tér vissza a képernyőre egy évtizedes kihagyás után Sváby András - írta a Bors. A tévés tíz éven át vezette a TV2 Napló című műsorát, ahonnan 2007-ben rúgták ki. Mióta távozott a csatornán, a saját vállalkozásaiban dolgozott, sikeres éttermeket működtet.
A lap úgy tudja, Sváby márciustól az ATV reggeli műsorát fogja vezetni Bombera Krisztinával. A másik műsorvezető páros Kárász Róbert és Krug Emília lesz. Eközben a TV2-n állítólag Ripost néven indul új magazinműsor, a hasonló nevű portál nyomán. A csatorna nem kommentálta az Index értesüléseit.
Felmondások a Hír TV-nél?
Az utóbbi napokban húszan kezdeményezték munkaviszonyuk megszüntetését a Hír TV-nél - írta a Magyar Idők. A felmondók, akik között van szerkesztő, operatőr és technikus is, állítólag Mészáros Lőrinc Echo TV-jéhez tartanak. A lap szerint Kálmán Olga leigazolása idegesítette fel a tévéseket, valamint az, hogy Tarr Péter vezérigazgató-helyettes nem tudta garantálni, hogy Simicska Lajos a 2018-as választás után is tovább finanszírozná a csatornát.



Lájkoljon minket a Facebook-on is!