Előző
Következő
új cikk

Belföld

Juszt László beperelte az Átlátszót

nepszava.hu|2017. ápr 21. 11:40, frissítve: 2017. ápr 24. 20:04
[A+ A-]

Beperelte Juszt László újságíró a Fővárosi Törvényszéken az Átlátszó-t és Rádi Antóniát. Azt sérelmezte, hogy Orbánhoz és Pintérhez hasonlóan vele kapcsolatban is az jelent meg egy Jürgen Roth nevű riporter Németországban megjelent “könyvéből vett idézet szerint”, hogy pénzt kapott az orosz maffiától. 

Roth a könyvében azt vezeti le, hogy a 2003-ban, bűnszervezet tagjaként elkövetett, robbanóanyaggal és lőfegyverrel való visszaélés miatt jogerősen tíz évre elítélt Dietmar Eduard Clodo még a kilencvenes évek elején, a szolcnevoi maffia magyarországi helytartójának, Szemjon Mogiljevicsnek a megbízásából pénzt adott át Orbán Viktornak, Pintér Sándor akkori rendőr-főkapitánynak, és még pár főrendőrnek. De szerinte a rendőri körökben megkérdőjelezhetetlen tisztességű Tonhauser László is pénzt fogadott el az oroszoktól, Clodón keresztül, éppúgy, mint Juszt László, aki a róla szóló hamis információk miatt ötmillió forintra perelte be a blogot. Az írás szerint a pénzeket Clodo a házában adta át, s erről videofelvételek is vannak.

Megkerestük Juszt Lászlót, aki elmondta, szemenszedett hazugságnak tartja a vele kapcsolatos állításokat, ezért fordult a bírósághoz.

- Soha nem jártam Clodo házában, annak letartóztatásakor sem. A KRIMINÁLIS-ban is rendőrségi felvételeket használtunk. A cikk elolvasása után megkerestem Mogiljevicset, valamint annak titkárnőjét-tolmácsát is, hiszen azt írta Rádi Antónia, hogy ő vitte a pénzeket Clodohoz. Ők mindketten írásos nyilatkozatban cáfolták a cikkben leírtakat. Megkerestem Jürgen Rothot is, aki kijelentette, - a könyvet is elküldte - hogy nem is szerepelek az általa írt könyvben. Felhívtam a cikk megjelenése után Rádit - aki azt írta, hogy engem korábban megkérdezett. De persze ez sem volt igaz. Azt felelte, ha nem tetszik amit írt, pereljem be. Hát megtettem.

Szemjon Mogiljevics írásos nyilatkozatában kijelenti, hogy abból „amit Jürgen Roth leír a könyvében, semmi nem felel meg a valóságnak”. Emellett megemlítette, hogy mivel Juszt Lászlóval személyes ismerősök, nem is lett volna szüksége Clodó közvetítésére.

Hozzátette, az sem igaz, hogy a cikk írója megkereste volna őt vagy ügyvédjét azzal a kéréssel, hogy nyilatkozzon a Roth által leírtakra. Mogiljevics titkárnője pedig azt emelte ki, hogy ő Szeva bácsi minden hivatalos és magántalálkozóján jelen volt és fordított, ám soha nem találkozott Clodóval, akinek emiatt nem is adhatott át borítékot vagy csomagot - utalt az állítólagos korrupciós pénzekre B. Irén, hozzátéve, hogy „Mogiljevics úr soha senkinek nem ajánlott fel, vagy adott semmilyen pénzbeli adományt”.

Elértük telefonon Rádi Antóniát, a cikk íróját, aki lapunk megkeresésére csupán annyit közölt: nem tud a perről. A portál főszerkesztője, Bodoky Tamás hétfőre ígért választ, míg ügyvédjük, dr. Tordai Csaba levélben közölte szerkesztőségünkkel:

"Sem az atlatszo.hu szerkesztősége, sem pedig kiadója nem kapott idézést vagy keresetlevelet Juszt László által indított perben."

A főszerkesztő válaszolt...
A jogi procedúráról a Népszavából értesültem, hozzánk még nem érkezett kereset - írta szerkesztőségünkhöz hétfőn érkezett levelében Bodoky Tamás, az Átlátszó főszerkesztője. Részletes válaszát következő oldalon olvashatja.



Cikkünk a következő oldalon folytatódik!

1 2

Lájkoljon minket a Facebook-on is!