Előző
Következő
új cikk

Belföld

Keverik az emberek a médiagazdákat

Népszava|2017. máj 20. 05:05
[A+ A-]

Zavar van a fejekben arról, melyik médium hova húz – ezt mutatja legalábbis a Publicus Intézet kutatása, ami a Vasárnapi Hírek megrendelésére készült. Egyértelműen csak a köztévét, továbbá a Mészáros Lőrinc érdekeltségei közé tartozó Echo Tv-t azonosítják kormányzati képernyőként. Még Andy Vajna tévéje esetében sem egyértelmű a „népítélet”; ugyan az emberek 42 százaléka gondolja azt, hogy a TV2 kvázi a Fidesz pártcsatornája, ám így is 26 százaléknyian független televíziónak látják. És ami ennél fontosabb, 30 százaléknyian nem akarják/nem tudják meghatározni, vajon melyik oldal véleményét közvetíti a TV2-t. Ez pedig azt jelzi: működik az a technika, hogy bulvárhírek közé rejtik a közéleti anyagokat (lásd: például a Blikk megítélése).

A „színes híradásokhoz” hasonló hatékonysággal egyedül a „helyi kötődés, közösségi” hírek ellensúlyozzák a politikai anyagokat. Nem véletlen, hogy ennyire kedvező a megyei lapok megítélése, noha azok zömét szintén Mészáros Lőrinc tulajdonolja, akinek Echo Tv-jét egyértelműen párttelevízióként azonosítják az emberek. Hogy honnan szerzi információit az átlagpolgár, mennyire hatékony a hatalom médiastratégiája, mennyire tartják hitelesnek az információkat a hírfogyasztók, arról a ma megjelent Vasárnapi hírekben olvashat.

Lájkoljon minket a Facebook-on is!