Előző
Következő
új cikk

Belföld

Elmeszelte a Médiatanács a TV2-t

MTI|2017. aug 2. 13:31
[A+ A-]

FOTÓ: Népszava

Kiegyensúlyozatlanul tájékoztatott a TV2 egyik júniusi Tények című hírműsorában a médiatanács szerint; a testület legutóbbi ülésén más tévé- és rádióadókkal kapcsolatos médiafelügyeleti döntéseket is hozott, továbbá rádiós pályázatokban is határozott - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság szerdán.

A közlemény szerint a médiatanács helyt adott annak a kiegyensúlyozottsági kérelemnek, amely a TV2 június 4-i Tények hírműsorának Ma van a nemzeti összetartozás napja című összeállítását kifogásolta.

A kérelem szerint a riport ismertette a kormánypártok véleményét, a Jobbik releváns, hiányolt, ellentétes és rendelkezésre álló véleményét viszont nem, így nem tett eleget a kiegyensúlyozott tájékoztatásra vonatkozó törvényi követelményeknek.
A médiatanács felszólította a médiaszolgáltatót, hogy a törvénysértő híradással azonos időpontban tegye közzé a testület döntését vagy az erről szóló közleményt, vagy adjon lehetőséget a Jobbik Magyarországért Mozgalom álláspontjának megjelenítésére. Kiegyensúlyozottsági kérdésekben a médiatanács csak kérelemre járhat el - jegyezték meg.

A médiatanács döntése szerint alkalmas volt a civil aktivistákkal szembeni gyűlöletkeltésre, és nem tartotta tiszteletben az emberi méltóságot a Karc FM április 25-én sugárzott - és másnap megismételt - Paláver című műsorszáma. Az állampolgári bejelentésre indult hatósági vizsgálat eredménye alapján a rádiónak 400 ezer forint bírságot kell fizetnie, közzé kell tennie egy közleményt, és el kell távolítania az említett médiatartalmat internetes oldaláról.

A miskolci, kisközösségi Code FM 88,7 rádió 150 ezer forintos bírságot kapott, mert a rádió egyik szúrópróbaszerűen vizsgált áprilisi adáshetében kevesebb szöveges, a helyi közélettel foglalkozó és közszolgálati tartalmat, valamint hírműsort tett közzé a szerződésében foglaltakhoz, illetve a törvényi előírásokhoz képest.

Az InfoRádiót 70 ezer forint befizetésére kötelezi a testület, mert a vizsgált májusi adáshete alapján kevesebb helyi közélettel foglalkozó és hírműsort, valamint több ismétlést sugárzott, mint amit a szerződésében vállalt.

A Hatoscsatorna médiaszolgáltatójára 135 600 forintos bírságot szabott ki a tanács, mert a Romeo Caffe című műsorszámban áprilisban és májusban 452 alkalommal burkolt reklámot tett közzé egy parkettakereskedésről.

Az éves beszámolási kötelezettségüket határidőn belül nem teljesítő 41 helyi és körzeti médiaszolgáltató eljárásaiban a tanács 24 esetben felhívással élt, 17 esetben pedig 25 és 62,5 ezer forint közötti bírságot szabott ki. A médiatanács ezúttal is a fokozatosság és az arányosság elve alapján állapította meg a jogkövetkezmény mértékét - írták.

A testület rádiós pályázatokban is döntött. Eszerint az Esztergom 98,1 MHz helyi kereskedelmi rádiós frekvencia pályázatán az egyedüli tartalmilag érvényes pályázatot benyújtó Turul Média Kft. sugározhat majd Forrás Rádió néven. Emellett a tanács véglegesítette a Budapest 98,6 MHz körzeti és a Szolnok 90,4 MHz helyi rádiós frekvencia pályázati felhívását. Az előbbi péntek óta olvasható a médiatanács honlapján, és a pályázati ajánlatot szeptember 6-án lehet benyújtani a hatósághoz, az utóbbit hétfőtől lehet megtekinteni, és szeptember 28-án lehet beadni a pályázatot.

Lájkoljon minket a Facebook-on is!