Előző
Következő
új cikk

Bioritmus

Relaxálás - A szervezet gyorstöltője

nepszava.hu|2018. jún 13. 14:14
[A+ A-]

Illusztráció: Shutterstock

A relaxáció, a rövidebb vagy hosszabb ideig tartó teljes ellazulás, olyan hatással van a szervezetünkre, mint a telefonunkra a töltés. 

A relaxáció a stressz, a testi és mentális feszültségek oldására szolgál. Tudatos alkalmazása megtanít, hogy éberebbek, ellenállóbak és rugalmasabbak legyünk a környezet kihívásaival szemben. Egyenletesebbé teszi a szívműködést, harmonizálja a vérnyomást, a belső szervek vérellátását, beindítja az immunrendszer öngyógyító folyamatait. „Visszakapcsolódás” után új erőre kapunk, akár a telefon vagy a számítógép. Tűnhet időveszteségnek, hogy „semmit sem csinálva” fekszünk, de utána akár teljesen más megvilágításba kerül minden az életünkben, a testi felfrissülés mellett pszichésen is újraindít – mondta a Népszavának  Bogdán-Molnár Virág jógaoktató.

Illusztráció: pexels.com

Illusztráció: pexels.com

Lehet gyors elsősegély: ha nagyon fáradtak, stresszesek vagyunk, akár a buszon, villamoson, vagy autóban utazva is lehunyhatjuk a szemünket és néhány mély légzéssel ellazíthatjuk az izmainkat, már ez is felfrissít és sokkal jobban fogjuk érezni magunkat utána.

Kisöpri a feszültséget

Illusztráció: pexels.com

Illusztráció: pexels.com

A hosszabb változatban hanyatt fekvésben, jógásan: hullapózban szisztematikusan vezetjük végig a relaxációt az egész testen. Az a fontos, hogy teljesen kikapcsoljunk. A behunyt szem segít, hogy befelé forduljon a figyelmünk. A legjobb, ha a fejtetőtől indulva minden izmon végigmegyünk. Érdemes a „stresszbegyűjtő” arcnál elidőzni, gyakran önkéntelenül ráncoljuk a homlokunkat, rángatjuk a szemünket, összeszorítjuk az állkapcsunkat, az ellazítása hat az elmére és a belső működésre is. Aztán az összes izmot érintve el kell jutnunk a talpunkig. A relaxáció egyik titka a figyelem, a másik pedig a légzés. Az ellazult és puhán, mélyen lélegző állapotban kicsit a problémáink mögé vagy fölé kerülünk, azaz kevésbé hatnak ránk az aktuális stresszhatásaink. Valószínű, hogy a csendből kilépve meg is találjuk a megoldásokat a problémás helyzetekre, sokkal inkább, mint állandóan azokon „pörögve” - hangsúlyozta a jógaoktató.

Barabás Júlia

Lájkoljon minket a Facebook-on is!