fogyasztás;megtakarítás;idősek;
2014-05-28 15:51:00
Az MTI-hez szerdán eljuttatott közlemény szerint a megtakarítások összege összefügg a kor emelkedésével, az 50-59 éves korcsoportba tartozók átlagos megtakarítása 1-5 millió forint között szóródik. Banki kapcsolataikat tekintve is ez a legaktívabb korosztály és biztosítási termékekkel is ők rendelkeznek a legmagasabb arányban.
A fogyasztásukat tekintve is kifizetődő lehet az 50-59 éves korosztályra koncentrálnia a vállalatoknak, mert míg a napi fogyasztási cikkekre fordított kiadások folyamatosan csökkentek a 18-49 éves korosztályban, addig az 50-59 éves csoport költései dinamikusan növekedtek az elmúlt években - közölte a Gfk.
A két korcsoport vásárlási szokásaiban több eltérés van, az 50-59 évesek kisebb értékben vásárolnak egy-egy alkalommal, de jóval többször keresik fel az üzleteket. A gyakoribb látogatások miatt tudott magasabb költést produkálni a csoport.
Az 50 felettiek digitalizálódása terén szintén dinamikus a fejlődés. A GfK adatai szerint az 50-59 éves magyar lakosság mintegy fele nevezhető rendszeres internethasználónak.
A generáció tagjai közül sokan az e-mailek küldése, illetve a közösségi oldalak használata mellett pénzügyeiket is az internet segítségével intézik. Online banki hozzáféréssel közülük tízből heten rendelkeznek, ami csak pár százalékkal alacsonyabb, mint a 15-59 évesek 73 százalékos átlaga.
Azon ötvenesek, akiknek van online banki hozzáférése, a fiatalabbakhoz hasonló gyakorisággal lépnek be a fiókba, 44 százalékuk hetente, ami csak egy százalékkal alacsonyabb arány, mint a 30-49 évesek körében.
A mobil eszközök használatában viszont van némi lemaradás az idősebbek körében, az ötvenen túli online bankoló ügyfelek 85 százaléka kizárólag asztali gépen vagy laptopon használja netbankját, miközben a fiatalabb felhasználók 24 százaléka már részben vagy teljesen okostelefon, illetve tablet segítségével.