bűnügy;
2014-09-10 11:15:00
Ibolya Tibor közleményében azt írta: 2013. szeptember 14-én a vasútvonal felújítása során Albertfalvánál megrongáltak egy kábelt, ezért Kelenföld és Háros között leállt a biztosítóberendezés. Emiatt speciális közlekedési rendet léptettek életbe: a két állomás között egy vágányon egyszerre csak egy vonat közlekedhetett csökkentett sebességgel, és ezért a vasúti forgalomban késések alakultak ki.
Kelenföldön a vasúti forgalmat irányító forgalmi szolgálattevők mindent megtettek annak érdekében, hogy a forgalom minél kevesebb késéssel haladjon, a vádhatóság szerint megszegtek több, a forgalom biztonságát szolgáló és "az egyidejű ellenirányú menetek, végső soron az azonos vágányra kerülés vagy összeütközés veszélyét kizáró szabályt".
Ezért történhetett meg az, hogy a Kelenföldről elinduló mozdonyvezető, aki maga is több szabályt megszegett (nem vett figyelembe egy megállásra utasító jelzőt, nem vette észre, hogy a váltó nem az ő vonatának van beállítva, ezért azt megrongálva helytelen vágányra haladt ki) végül azon a vágányon indult el Kelenföldről Háros felé, amelyen már jött vele szemben a Háros felől szabályosan érkező InterCity. Miután a mozdonyvezetők meglátták egymást, gyorsfékezéssel megállították a vonatokat. A két vonat egymástól 135 méterre állt meg.
A történtek során senki sem sérült meg, de az ügyészség szerint ennek veszélye fennállt.
A vonatok megállásától kezdve 4 órán keresztül az érintett vágány ki volt zárva a forgalomból. A pálya helyreállításáig teljesen vagy részlegesen összesen 20 személyszállító vonat maradt el, ezen túlmenően a forgalmi zavar több mint 30 személyszállító vonatnál okozott jelentős késéseket.