kormány;útdíj;

2015-01-05 07:06:00

Útdíj a jövőbe

Nem tudom, miért mondják sokan, hogy a sebtiben összecsapott útdíj szimpla bosszú a meghiúsított netadóért… Ismerve a kormány(fő) indulatvezérelt működését persze ez sem kizárt, de sokkal valószínűbb, hogy már a fillérek beszedése is élet-halál gond a költségvetés számára. Mindez pedig egy még a NER-ben is példátlanul eszement jogalkotással. Ahhoz persze kétség sem fér, hogy ez is a magyar emberek érdekeit szolgálja, nekik jó. Pedig a habonyikáció csődje az egész, hiszen a megyematrica életképes ötletnek tűnik, sokaknak kellemes megoldás. Viszont sikerült ezt is megspékelni a fizetős szakaszok, és az infrastruktúra elegyített káoszával. Az elkerülők díjasítása egyfelől orcátlan, a józan logika mentén indokolhatatlan, és vesztett perek tízezreit is előrevetítheti, ha a felbosszantott, átvert autósok kiállnak magukért. De példa az alternatív útvonal híján fizetőssé tett ferihegyi szakasz is.

Vagy, hogy az EU tiltása miatt egyes ingyenesen maradt szakaszok csak fizetős utakról közelíthetők meg, illetve hagyhatók el. Az egy hídra két matrica pedig mindennek esszenciája.

És a további aljasságok most derülgetnek csak ki. Gázszerelő ismerősöm mondja: apró kis Fiatja, amely haszonjárműként van vizsgáztatva, mostantól dupla díjat ér, mert már „teherautó”. Egy polgármester azt panaszolja, hogy EU-tól kapott 9 személyes falubuszuk idéntől papíron autóbusszá nőtt, s mint ilyen, 10 helyett 20 ezer forintos megyematricával közlekedhet, országosat pedig 43 ezer helyett 200-ért vehetnek rá. És ilyenből ma ezernél több fut a hátrányos helyzetű települések „esélyegyenlősége” jegyében.

Némi öröm az ürömben, hogy vezető kormányzati és pártpotentátokat is megaláznak Orbánék, lásd szegény Hende Csabát, aki a Szilveszterkor még választók életére esküdött, hogy nem lesz fizetős a Vas megyei 86-os út, másnap mégis matricára, és szégyenre ébredt.

Az meg csak mazsola a kalácson, hogy szakértők szerint a jelenlegi rettenetes rendszer összességében nemhogy több, de a korábbinál kevesebb bevételt fialhat. Ez pedig egyenes út a fizetős szakaszok kiterjesztése, illetve a díjemelés felé.

Január 5. van, képzelem, mennyi még az átgondolt ötlet…