GVH;Spar;43 millió;
2015-02-19 13:12:00
A GVH közölte: a Spar 2012 októberétől 2014 februárig az akcióval megtévesztette a fogyasztókat, mert valótlanul tüntette fel, hogy minden elköltött 5 ezer forint után 500 forint visszajár, miközben mind a kupon megszerzésének, mind beváltásának több feltétele és korlátozó eleme volt. A Spar azt sugallta, hogy ötezer forint után jutnak a fogyasztók 500 forint kedvezményhez, ezzel szemben legalább 10 ezer forint értékű vásárlásra volt szükség az 500 forintos kedvezmény érvényesítéséhez - közölte a GVH.
A vizsgálat szerint a Spar nem, vagy kevéssé észlelhetően és nem egyértelműen tüntette fel az 500 forintos kupon kiadásának és beváltásának egyéb feltételeit. A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott. Súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a cég a jogsértő kereskedelmi gyakorlatot több mint egy évig folytatta, és azzal a fogyasztók széles körét érte el.
Enyhítő körülményként értékelte a versenyhivatal, hogy a Spar jelentősen megváltoztatta kereskedelmi gyakorlatát a versenytanács előzetes álláspontjának megismerése után. A cég együttműködését fejezte ki azzal is, hogy kötelezettségvállalási szándékán túl vállalta kereskedelmi gyakorlatának módosítását, valamint olyan nyilatkozatokat tett és összeállításokat készített, amelyek nem szolgálták ugyan az érdekeit, ám hatékonyan segítették a tényállás pontos feltárását - közölte a GVH.
A Spar Magyarország közleménye szerint nem ért egyet a GVH döntésével, mivel az eljárás megindítása előtt és alatt is többször változtatott kereskedelmi kommunikációján, hogy a vásárlók tájékoztatása minél egyértelműbb és a lehető legkorrektebb legyen. A vállalat kereseti kérelmet nyújtott be a közigazgatási határozat bírósági felülvizsgálatára, az eljárás folyamatban van – közölte a Spar Magyarország.