Vidámpark;hullámvasút;

2015-05-25 18:18:00

Elszabadult hullámvasút - felháborító, hogy nem indítanak vizsgálatot!

Elfogadhatatlan a látogatók hibáztatása a balesetveszélyes helyzetért! A Párbeszéd Magyarországért (PM) felháborítónak tartja, hogy az állatkert vezetése nem indít vizsgálatot az elszabadult hullámvasúti szerelvény ügyében. Csak egy hajszálon múlt, hogy nem történt baleset, mivel kezelő nélkül száguldott végig a kocsi a pályán - írja a párt közleményében.

A Fővárosi Állat- és Növénykert csak nemrég vette át a majdnem 100 éve balesetmentesen üzemelő Hullámvasutat, miután a fővárosi önkormányzat a veszteségesen működő Vidámparkot megszüntette. Most a nagy múltú Vidámpark helyén 25 milliárdos állami támogatásból családi élményparkot építhet a Persányi Miklós által vezetett állatkert.

Egy családi élménypark vezetésétől nem elfogadható, hogy a látogatókat hibáztatják. Egy ilyen intézménynek fel kell készülni arra, hogy az egyes attrakcióknál a látogatók semmiképpen ne kerülhessenek veszélybe, hogy a biztonsági utasításokat ne lehessen félreérteni! A tragédiák elkerülése nem a fejlesztési forrásokon, hanem az intézmény vezetésének és munkatársainak felelős hozzáállásán és a szakértő működtetésen múlik - írják a közleményben.

Ahogy tegnap beszámoltunk róla, kis híján tragédia történt a Budapesti Vidámparkban, amikor fékező nélkül indult el a hullámvasút az utasokkal együtt. A nol.hu olvasója szerint a hullámvasút annyira felgyorsult, hogy az egyik kanyarban a külső íven futó kerekek felemelkedtek a sínről, s csak a szerencsének volt köszönhető, hogy nem történt baleset.

A fékező hölgy azzal védekezett, hogy ő szólt, hogy addig senki ne szálljon fel a vasútra, amíg ő el nem foglalja a helyét a fékezőállásban. Hanga Zoltán, a hullámvasutat üzemeltető állatkert szóvivője szintén azt a néhány utast tette felelőssé a történtekért, akik a tiltás ellenére felszálltak. A szóvivő nem zárta ki annak lehetőségét, hogy a történtek miatt változtatni kell majd a hullámvasút rögzítésén, ám belső vizsgálat indításának nem látják az okát, mivel szerintük komolyabb baj nem történhetett volna.

A hullámvasút legnagyobb sebessége óránként 70-80 kilométer, a kanyarok előtt a vezetőnek 30 kilométerre le kell lassítania a vonatot. A hullámvasúton nincs kívülről működtetett vészleállító, a szerelvényt menet közben csak a vezető tudja megállítani. A vonat elvileg nem tud kisiklani, mert a pályát határoló deszkával borított rész megtartja. A hullámvasút 1922 óta működik, fennállása óta egyszer sem fordult elő, hogy műszaki vagy technikai hibából adódó személyi sérüléssel járó baleset történt volna.