Habony Árpád;Simicska Lajos;

2015-05-29 07:03:00

Habonynak jól megy, Simicskáék gödörben

Habony Árpádnak a Press & Belt Produkciós Iroda Kft.-től van havi legalább egymillió forintos jövedelme - írta a Figyelő. Nem állították, hogy a kormányfő által letagadott tanácsadónak máshonnan nincs jövedelme, bevétele, de rábukkantak az egyik pénzforrására, amelyből kiderülhet: miből telik Habonynak Gucci táskára vagy londoni cégalapításra.

A 2002-ben alapított szentendrei Press & Belt Kft. tulajdonosa Halkó Gabriella, Jáksó László korábbi élettársa - közös gyermekük is van. Halkó neve olvasható annak a budapesti Szerb utcai háznak a kaputelefonján is, ahol Habony gyakran felbukkan. Halkó ma a közmédia egyik legnagyobb beszállítója, a Press & Belt - amelynek jegyzett tőkéje 3 millió forint - fő tevékenységi köre film-, videó-, és televíziós műsorgyártás. Szigetvári Viktor az Együtt elnöke, aki korábban Habony ellen vagyonosodási vizsgálatot kezdeményezett, levelet írt Vida Ildikó, NAV-elnöknek. szeretné tisztázni, valós-e ez a jövedelem és tényleges munkavégzésből származik-e. Kérte, hogy Vida minden kétséget kizáróan tisztázza, nem színlelt foglalkoztatásról van-e szó.

De nem csak innen származhat jövedelme Habonynak, tegnap ugyanis elindult nyomtatott és online formában is a Simicska érdekeltségeket felváltani hivatott médiabirodalom új lapja, a Lokál. Az áprilisban Győri Tibor és Habony által alapított Modern Media Group által kiadott orgánum nyomtatott formája a Helyi Témát idézi - Vitézy Tamás lapjához hasonlóan ingyen szórják és főleg bulvárhírekkel szolgál. Az online változatban pedig ugyanazok az írások szerepelnek, mint a nyomtatottban.

Eközben az mfor.hu megírta, hogy 2008 óta egyszer sem csökkent úgy a Magyar Nemzet értékesítése, mint idén az első negyedévben. A portál szerint a vásárlók egyre inkább elfordulnak Simicska Lajos lapjától;a Matesz adatai szerint az első negyedévben napi átlagban értékesített 33 129 példány 6,3 százalékkal marad el az előző negyedévi átlagtól, az egy évvel korábbit pedig 12,3 százalékkal múlja alul. Összehasonlításképp, a Népszabadság és a Népszava értékesítése negyedéves bázison 2,3, illetve 3,6 százalékot csökkent, és mindkét lap esetében 7,7 százalékos az elmaradás az előző évihez képest.

Lázár nem lát gondot

Lázár János szerint a héten elfogadott új reklámadó törvény figyelembe veszi az Európai Bizottság aggályait, így nem várható, hogy érdemben változtatni kelljen rajta. A 100 millió forint alatti nulla kulcs kapcsán korábban azt mondta: lehet, hogy ezt meg kell változtatni, most viszont azt jelezte: erre nincs szükség. Lázár szerint az EB azért függesztette fel az eredeti törvény végrehajtását, mert diszkriminatívnak tartotta az adót - aránytalan mértéke és a különböző sávok közötti nagy különbség miatt. Azt is mondta, először fordult elő EU-tagságunk óta, hogy egy már elfogadott magyar törvény végrehajtását felfüggesztette az EB, így tehát nem volt más lehetőségünk, mint meghajolni ebben az ügyben.

Pedig a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége azért is tartja indokolatlannak, szakmailag megalapozatlannak és az egész magyar gazdaság számára rendkívüli mértékben veszélyesnek a kormány beavatkozását a reklámpiac működésébe, mert az szerintük alaptörvény-ellenes és ütközik az uniós joggal is. Mint írták, piactorzító hatása legalább olyan erőteljes, mint a Brüsszelben elmarasztalt javaslaté.