Szerintem;Gripen;

2015-05-30 08:33:00

Gripen

Az ember életében történnek furcsa dolgok. Velem például az, hogy agrármérnök létemre beiskoláztak a Killián György Repülő Műszaki Főiskolára, ahol repülő technikusi végzettséget szereztem, sőt mivel nem volt elég hivatásos, ezért 8 hónap tényleges katonai szolgálatra is behívtak egy repülő századhoz. Ezért szakmailag érthetetlen számomra, hogy a Gripen baleset óta, az igazságot homály fedi. Ezek a vadászgépek sokkal többet tudnak mint az általam tanult MIG-ek, de azokkal sem fordulhatott volna elő ilyen kreált műszaki probléma. Nem is volt, hiszen a többi Gripen repülhetett. Minimum három egymástól független fékrendszer biztosítja a földet érés után a megállást, ez most sem lehet másként. Mivel UTI, tanulógépről van szó, két tapasztalt hajózó ült benne, és biztosan nem tanulórepülésről volt szó egy hadgyakorlaton. Akkor mi történt? Mégis csak egy több mint tízmilliárdos gépről van szó.

Az információk alapján, szerintem, vagy túl nagy volt a leszálló sebesség, vagy "túlszálltak". Ennek oka nem csak hajózó hiba lehetett, hanem irányítási is. Én ez utóbbira gondolok, mert elképzelhetetlen számomra, hogy egy hadgyakorlaton két tapasztalt hajózó "elszórakozza"a leszállást. A szokatlan csend is ezt támasztja alá. A megtalált fekete dobozokban minden benne van, már tudják az okot, csak nem hozzák nyilvánosságra. Minden repülő század halljában látható azoknak a hajózóknak a fényképe, akik életüket adták ezért a gyönyörű, embert próbáló, de felejthetetlen szakmáért, a repülésért, a haza védelméért. Az őket megillető tisztelet sem engedi meg a hazudozást.