Forma-1;Belga Nagydíj;

2015-08-22 07:51:00

Nyári szünet után jön a Belga Nagydíj

Egy hónapos szünetet követően folytatódik a Forma-1, a 48. Belga Nagydíj lesz a versenynaptár következő, tizenegyedik állomása. Valószínűleg a Spa-Francorchamps versenypályán sem kell aggódni, hogy unalomba fullad a viadal, tavaly például ezen a helyszínen vett komoly fordulatot a két Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton és Nico Rosberg csatája. 

A futam előtt 11 ponttal a német versenyző vezette a vb-pontversenyt, az időmérőn megszerezte a pole pozíciót, a futamon viszont megelőzte őt a kétszeres világbajnok, de nem sokkal később Rosberg hátulról eltalálta csapattársát, így kilökte a versenyből. Sokak szerint szándékosan. A futamon Daniel Ricciardo nyert, Rosberg a második helyével fontos pontokat szerzett, de az év hátralévő részében – lehet, hogy a csapaton belüli nézeteltérések miatt – nem találta önmagát: a maradék hét futamból csak egyet nyert meg, és Hamilton könnyedén lépett meg mellette a vb-tabellán.

A világbajnokság állása
Pilóták:
1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 202 pont,
2. Nico Rosberg (német, Mercedes) 181, 3. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 160, 4. Valterri Bottas (finn, Williams) 77,         5. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 76,         6. Felipe Massa (brazil, Williams) 74.
Konstruktőrök:
1. Mercedes 383 pont,
2. Ferrari 236,
3. Williams 151,
4. Red Bull 96,
5. Force India 39,
6. Lotus 35.

Idén a címvédő van lépéselőnyben, de a Mercedes versenyzőinek érdemes lesz odafigyelniük az éledező Ferrarikra is, miután Sebastian Vettel nyert legutóbb a Hungaroringen, Kimi Räikkönennel pedig 2016-ig meghosszabbították szerződését, ami sok terhet levehet a válláról. A finn versenyző ráadásul nagyon érzi a pályát, az aktív pilóták között három győzelmével vezet, ráadásul 2004-ben itt szerezte meg pályafutása második diadalát a tizedik helyről rajtolva.

A hosszúnak számító, valamivel több mint hét kilométeres Spa-Francorchamps – amely 1960-ig tizennégy kilométeres volt, és három percnél is több időt vett igénybe egy kör teljesítése – különlegessége, hogy eső esetén nem szakad le az ég az egész pályán, hanem maradnak száraz felületek. Az esetek többségében nem ússzák meg a pilóták csapadék nélkül: 2007 óta csak tavaly volt száraz verseny. Az aszfaltcsík legkülönlegesebb része a célegyenest követő, első kanyar utáni Eau Rouge-Radillon bal-jobb-bal kanyarkombináció, ahol a szintkülönbség változása mellett kell padlógázzal haladni. Bár az elmúlt években már sokat szabályoztak az autók leszorító erején, így is nagyon élvezetesnek szokták találni a versenyzők a Belga Nagydíjat.

Sok csapat használta ki a nyári szünetet, és érkezett fejlesztésekkel a futamra. Folyamatos témát szolgáltatott a boxutcában a rajtprocedúra megváltoztatása, miszerint kevesebb információhoz jutnak a hétvégi futamtól kezdve a pilóták a kuplung megfelelő beállítása kapcsán. A McLaren Honda versenyzőit nem izgatja a módosítás, sőt, szerintük előnyt is kovácsolhatnak belőle. "Így azonnal négy-öt helyet jöhetünk fel" – reagált a mezőny egyik legrutinosabb tagja, Jenson Button, akinek csapattársa, Fernando Alonso is legendásan jól rajtol.

Az időmérőedzés szombaton, a verseny pedig vasárnap 14.00 órától kezdődik, mely eseményekről az M4 sportcsatorna tudósít.