Hármas ütközés az M0-áson

Három jármű ütközött össze, egy ember megsérült az M0-s autóút M5-ös autópálya felé vezető oldalán a szigetszentmiklósi lehajtó közelében péntek kora délután, a térségben nagy a torlódás - közölte a rendőrség és az Útinform.

Beluzsárné Belicza Andrea, a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője az MTI-nek elmondta, hogy az autóút 19-es kilométerénél két teherautó és egy személyautó szaladt egymásba, a karambolnak egy sérültje van, állapotáról még nem tudni részleteket. A külső sávot lezárták, a forgalom két sávon, lépésben halad.

Az Útinform tájékoztatása szerint a szigetszentmiklósi csomópont térségében több kilométeres kocsisorra kell számítaniuk az arra közlekedőknek.

Szerző
2016.02.05 14:41

Újabb baleset történt az M3-ason, torlódás lehet

Publikálás dátuma
2018.12.19 10:47
Illusztráció
Fotó: Shutterstock/
Három jármű ütközött Bag közelében.
Összeütközött egy kisbusz és két személygépkocsi szerdán, 9 óra körül az M3-as autópálya Miskolc felé vezető oldalán, Bag közelében – írja a police.hu. A helyszínelés és a műszaki mentés idején torlódásra kell számítani. Korábban – ugyancsak a Miskolc felé vezető oldalon – nyolc személyautó és két kamion rohant egymásba. A balesetben négy ember könnyebben megsérült, az úton rekedt utasokhoz melegedőbuszt küldtek.
2018.12.19 10:47
Frissítve: 2018.12.19 10:47

Puhán regulázza az autógyárakat az EU

Publikálás dátuma
2018.12.19 10:30

Fotó: Shutterstock/
Az új személyautók esetében 37,5 százalékkal, míg a könnyű haszongépjárművek esetében 31 százalékkal kell leszorítani az átlagos szén-dioxid-kibocsátást 2030-ra a 2021-es szinthez képest.
Megállapodtak az EU intézményei a személyautók és kisteherautók szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséről: eszerint az új személyautók esetében 37,5 százalékkal, míg a könnyű haszongépjárművek esetében 31 százalékkal kell leszorítani az átlagos szén-dioxid-kibocsátást 2030-ra a 2021-es szinthez képest. A még hivatalos jóváhagyásra váró egyezségről az Európai Bizottság számolt be, hangsúlyozva, hogy ez fontos lépés a közlekedési szektor modernizálása felé, amely elengedhetetlen ahhoz, hogy az EU 2050-re klímasemlegessé válhasson.  A brüsszeli testület eredeti javaslata 30 százalékról szólt mindkét kategória esetében. Az intézményközi tárgyalásokon az Európai Parlament 40 százalékot próbált elérni, a tagállamok kormányait tömörítő tanács pedig 35 százalékot a személyautók, 30 százalékot a kisteherautók vonatkozásában. A kompromisszum értelmében 2025-re közbülső célként 15 százalékos csökkentést kell elérni. A célszámok a különböző vállalatok által legyártott járművek átlagára vonatkoznak majd, így továbbra is lesznek magasabb kibocsátású modellek, ugyanakkor ezeket zéró- vagy alacsony kibocsátásúakkal kell majd ellensúlyozni. Az elfogadott értékek lényegesen magasabbak annál, mint amit az autóipar és több tagállam, például Németország szeretett volna. Számos környezetvédelmi szervezet azonban ezeknél is tovább ment volna.  - A végcél, hogy Európában gyártsák a legjobb, legtisztább, legversenyképesebb járműveket, itt használják a legmodernebb infrastruktúrát, illetve hogy csökkenjen a légszennyezettség - közölte Maros Sefcovic energiaunióért felelős uniós biztos. A lépés egyértelmű politikai jelzést küld az iparnak, a befektetőknek és a fogyasztóknak. 

Rekordot dönt az emberiség szén-dioxid-kibocsátása 2018-ban

Az elmúlt hét évben csekély mértékben növekedett a globális szén-dioxid-kibocsátás, idén azonban már mintegy 2,7 százalékos emelkedésre számítanak a kutatók. A Meteorológiai Világszervezet legfrissebb tanulmányában arra figyelmeztetett, hogy a század végére akár a 3-5 Celsius-fokot is elérheti a globális átlaghőmérséklet emelkedése, ez jelentősen meghaladja a 2015-ös párizsi klímaegyezményben kitűzött 2 Celsius-fokos maximumot. A fosszilis üzemanyagokból és az iparból eredő szén-dioxid-kibocsátás előre jelzett növekedése 2018-ban 2,7 százalék, de vannak bizonytalanságok, a növekedési ráta 1,8-3,7 százalék között lehet. A szén-dioxid-kibocsátás az ember által előidézett üvegházhatású gázok jelentős részét teszi ki. A számítások alapján a kibocsátás idén rekordnagyságúra, 37,1 milliárd tonnára fog növekedni, míg az összes emberi tevékenységből eredő emisszió a 41,5 milliárd tonnát érheti el. A kibocsátás növekedéséhez szinte valamennyi ország hozzájárul, Kínában például 4,7 emelkedik idén a kibocsátás, míg az Európai Unióban 0,7 százalékos növekedésre számítanak. A globális szén-dioxid-kibocsátás az elmúlt 20 évben 55 százalékkal emelkedett, míg a földi átlaghőmérséklet 0,38 Celsius-fokkal lett magasabb.  

2018.12.19 10:30
Frissítve: 2018.12.19 10:30