Szerintem;utazás;

2016-06-14 08:26:00

Utazási kalamajka

A nyári utazási szezon elején tanulságos lehet másoknak is az esetem. A Booking.com honlapján még 2015. novemberében lefoglaltam le egy kedvezőnek tűnő szállást Olaszországban, 2016. júliusára. A szállásfoglalás során és annak visszaigazolásában is mindenhol az szerepelt, előleg befizetése nem szükséges, fizetési kötelezettség a szálláshelyen történő megjelenéskor. Az utazás előtt egy héttel, még a lemondás is ingyenes. Ennek ellenére 2016. februárjában a számlámról levettek mintegy 100 ezer forintot, noha erre senkinek nem adtam felhatalmazást, ilyen opciót, a Booking.com egyetlen ajánlattétele, vagy visszaigazolása sem tartalmazott.

A számla és bankkártya adataimat, csupán biztosítékként kérték megadni a foglaláskor. Megkeresésemre 2016. áprilisban a Booking.com munkatársnője elnézést kért a kellemetlenségért, szerinte a szálláshely előengedélyezte a foglalást, de az összeget ilyenkor nem vonják le, csak blokkolja a bank. Bementem a bankomba és kikértem a számlakivonatomat, amelyet megküldtem a Booking.com-nak, hogy állításukkal ellentétben mégis levonták a pénzt a számlámról. Ezt követően hét alkalmazottal váltottam e-maileket, és beszéltem telefonon, amelyekben sürgettem a több mint három hónapja tudtom és hozzájárulásom nélkül eltűnt pénzem visszaküldését.

Minden esetben olyan válaszokat kaptam, hogy csapatuk szívesen segít megoldani ezt a helyzetet, amilyen gyorsan csak lehetséges. Vagy: az intézkedéshez további információra van szükségük, küldjek tisztábban olvasható fotót a banki kivonatról. A határnapokat a pénzem visszaküldésére állandóan módosítgatták, mindig más indokra hivatkozva. Felajánlottam, bárhová elmegyek Magyarországon a pénzemért, csak lezárhassam ezt az ügyet, de állításuk szerint Magyarországon erre nincs lehetőség. Május elején lemondtam és a szállodánál a foglalást, ők elküldték az igazolást arról, hogy a pénzemet a Booking.com-nak visszautalták. Mindebből kitűnik, hiába gondolja az ember az utaztatást vállaló céget nagynak és megbízhatónak, a számlaszámot és a banki adatokat nekik sem szabad megadni, mivel a nagy cég a kötelezettségeinek teljesítése során már egész kicsivé válik, miközben vidáman használja mások pénzét.