Samsara Jóga, Zenei Fesztivál - Fotók

Publikálás dátuma
2016.07.08 13:37

Fotó: /
KATTINTSON A KÉPRE A TÖBBIÉRT - FOTÓK:SAMSARA FESZTIVÁL/FACEBOOK ÉS MOHAI BALÁZS/MTI

A Samsara Fesztivál a jóga, zene, a tánc és a természet kedvelőinek pszichedelikus összejövetele, amelyet második alkalommal rendeznek meg a Siófok melletti Töreki varázslatos erdejében július 6-11. között. A fesztiválon jóga oktatók, instruktorok, terapeuták, pszichológusok, orvosok és gyógyítók tartanak előadásokat, míg a teliholdnál pszichedelikus - trance zenére bulizhattok. A hatnapos rendezvényen 120 jóga workshop, szeánszok és 90 zenei előadó és dj várja a vendégeket a Töreki közelében elterülő magánerdőben.

Szerző
2016.07.08 13:37

Negyven év feletti gólszerző mentett pontot Dárdai csapata ellen

Publikálás dátuma
2019.02.17 16:11

Fotó: AFP/ ANDREAS GORA / DPA
Őrült meccsen mentett pontot a Werder Bremen idegenben a Dárdai Pál edzette Hertha BSC ellen a német labdarúgó-bajnokság 22. fordulójában. A brémaiak a 96. percben végezhettek el szabadrúgást 20 méterre a kaputól, Claudio Pizarro lövése után két berlinin is megpattant a labda, mielőtt a hálóba került és kialakult az 1-1-es végeredmény. Pizarro 40 évesen és 136 naposan talált a kapuba, ezzel a perui támadó a Bundesliga történetének legidősebb gólszerzője. A korábbi csúcsot is brémai tartotta, Mirko Votava 40 évesen és 121 naposan volt eredményes. A magyar trénernek nem szakadt meg a negatív sorozata, vezetőedzőként még sosem tudott nyerni a Bremen ellen.
Bundesliga-rekordot döntött Leon Goretzka is, aki tizenhárom másodperc elteltével talált be a saját kapujába. A Bayern München német válogatott középpályása az Augsburg elleni idegenbeli bajnokin középkezdés után Philipp Max kapu elé lőtt labdáját továbbította akaratán kívül a hálóba. A mérkőzés végén azonban a bajorok örülhettek, miután 3-2-re nyertek és két pontra megközelítették a tabellán a listavezető Dortmundot. A sárga-feketék hétfőn lépnek pályára Nürnbergben (20:30 Tv: Sport1).
A videóbíró szolgáltatott vitatémát a gól nélkül végződött Schalke 04-Freiburg találkozón. Mindkét csapattól videózás után vett el egy-egy tizenegyest a játékvezető. 
"Látva mindkét kezezést, majd utána a játékvezető döntéseit, azt kell mondanom, hogy nem ismerem a kezezésre vonatkozó szabályokat" - jelentette ki Christian Streich, a változatlanul sérült Sallai Rolandot is foglalkoztató freiburgiak vezetőedzője. 
A Hoffenheim otthon magabiztosan nyert 3-0-ra a Hannover ellen, a vendéglátóknál Szalai Ádám csereként a 79. percben lépett pályára. Az RB Leipzig a magyar válogatott Gulácsi Péterrel és Willy Orbannal a soraiban 3-1-re győzött a VfB Stuttgart vendégeként. A látogatók már a 6.percben vezettek, a házigazdák tíz perccel később egyenlítettek, amikor Mario Gomez fejese után a labda Orban kezére pattant a tizenhatoson belül: a játékvezető a felvételek megtekintése után tizenegyest ítélt, amit a stuttgartiak belőttek. A második felvonásban a lipcseiek jobban játszottak és a maguk javára döntötték el a találkozót.
Szerző
2019.02.17 16:11

A színkeverés mesterei a Müpában

Publikálás dátuma
2019.02.17 15:49

Fotó: Müpa/
A kiváló kölni zenekar kivételesen bőkezűen bánt a hangszínekkel mind Mendelssohn, mind Mahler művének előadása során.
Isabelle Faust Kurtág Doloroso című művét játszotta ráadásként, ezzel tovább erősítette a kontúrjait annak a képnek, amit a versenymű előadójaként rajzolt fel magáról. Megmutatta ismét, hogy a hegedülésben a hangszeres játék csak eszköz, a lényeg, hogy értékes műveket játsszunk, a bennük rejlő gondolatokra irányítva a figyelmet. A német hegedűs a rá jellemező technikai fölénnyel szólaltatta meg Mendelssohn közismert dallamait is, ez, és a szintén sokszor hangoztatott elmélyült előadásmódja azonban arányban állt egymással, utóbbi nem telepedett rá a műre. Az első tétel fülbemászó dallamait, a lassútétel melankóliáját, a zárótétel könnyedségét a helyén kezelte, szép és elismerésre méltó olvasatát kivitelezve a darabnak. Már itt kiderült, a Gürzenich zenekar átlagon felüli képességekkel rendelkezik a hangszínek kikeverése terén: sokszor hívta fel legalább olyan erővel fel magára a figyelmet, mint a szólista.
A zenekar messzire nyúló hagyományokkal rendelkezik, ők mutatták be 1904-ben a Mahler szimfóniát is a szerző vezényletével. François-Xavier Roth négy éve áll a zenekar élén, és úgy tűnik, nem nyúlt mellé a város, amikor zeneigazgatónak választotta – ő az opera vezetőkarmestere is – az egykori fuvolistát. Olyan forradalmi tett is fűződik nevéhez, mint Sztravinszkij Tavaszi áldozatának korabeli hangszereken való előadása, a mű bemutatójának százéves évfordulója tiszteletére hat évvel ezelőtt. Ilyenkor persze el kell hagyni a Roger Norrington által sokszor kárhoztatott vibrátózást, vagy legalább is korlátok közé kell szorítani, hogy az általa „hollywoodi glamournak" nevezett megszólalási mód ne telepedjen rá hangzásra. Ez az olyan csillogó-villogó mai hangszerek használatakor is fontos, mint amilyenekkel most ült ki a színpadra a zenekar, mert ez kell ahhoz, hogy Mahler néha kegyetlenül metsző szólamai kiteljesedhessenek. Kiváló volt a rézfúvós szekció, ha szólózni, ha együttesen harsogni (nem harsánykodni) kellett, de nem maradtak el tőlük a fuvolások, klarinétosok, oboások és a fagottosok sem. Olyan szintű zenekari munka volt ez, ami már önmagában is sikerre ítéli egy olyan hatalmas - majd hetven perces - bonyolult mű előadását, mint az 5. szimfónia. Nehézségekkel teli utat kell bejárniuk a zenészeknek, az első tétel kezdő trombitaszólójától,a gunyoros gyászindulótól, a szerelmi vallomásként írt Adagiettón, és a többi tételen keresztül a zárótétel kontrapunktikus forgatagán át az utolsó hangig. Ha egy zenekar képes ezt a gazdagságot a maga teljességében, hiányosságok nélkül bemutatni, már nagyon sokat tett az élményért. De a kölniek ennél szerencsére jóval többre voltak képesek, a hangszíneik sokszor önálló előadói alkotóeszköznek tűntek. François-Xavier Roth csak azt a kérlelhetetlen élességet nem tudta hozni, ami a legjobb előadásainak sajátja. Hiányzott az a bizonyos életigenlés, ami az Alma Mahler iránti szerelem tükröződése, ami a sokszor kegyetlen hangzások után sejlik fel. E kettősséget kontúrosabban lehetett volna érzékeltetni. Infó: Mahler 5. szimfónia Isabelle Faust hegedű Gürzenich Zenekar Karmester: François-Xavier Roth Február 15. Müpa 
2019.02.17 15:49