Bajorország;hajóbaleset;
2016-09-14 07:34:00
A Blikk által megszólaltatott hajóskapitány jól ismerte az elhunyt 49 éves K. István kapitányt és a 33 éves H. Ferencet szerinte ők nem hibáztak volna ekkorát. A fel-le mozgatható vezetőállás nem működhetett rendesen.
Barbalics Zoltán szerinte a Viking Freya a baleset előtt nem sokkal indult el Nürnbergből, még csak a Duna-Rajna-Majna-csatornán haladt, a legénység is kipihent lehetett.
Jól látszik a felvételeken, hogy a hajó eleje sértetlen, a híd a süllyeszthető kormányállást darálta be. Így túl magas vízállás esetén (ami egy csatorna esetén szabályozható) a hajó orra ütközött volna először. Ráadásul egy magasabb híd is van a vasúti híd előtt, már itt is ütközniük kellett volna, a vasúti hídnál pedig teljesen le kellett volna ereszteni azt.
Barbalics azt gyanítja, hogy az első hídhoz érve még le tudták süllyeszteni a kormányállást, ami aztán nem süllyedt tovább. Idejük viszont már nem volt a két híd között arra, hogy a tetőablaki vészkijáraton kimeneküljenek.