Törőcsik Marinak le kellett mondania minden előadását

Publikálás dátuma
2017.01.16. 22:14
Törőcsik Mari egy forgatáson FOTÓ: Vajda József
Egyelőre nem tudni, mitől, de Törőcsik Mari nagyon lebetegedett, állapota annyira leromlott, hogy az előadásait is le kellett mondania. Erről a Nemzeti Színház számolt be Facebook-oldalán.

A színház közleménye szerint a nemzet színészének most nagyon sok pihenésre van szüksége. Még nem tudni, mikor tud újra színpadra állni, de a színház folyamatosan kapcsolatban áll vele. Törőcsik Mari az utóbbi időkben többször is kórházi kezelésre szorult.

Szerző

Korrupciós vádak a 4-es metrónál

Publikálás dátuma
2017.01.16. 19:48
Csepreghy Nándor: a legnagyobb beruházás és a legnagyobb korrupció FOTÓ: MOLNÁR ÁDÁM
Ez Magyarország 13 éves európai uniós történetének legnagyobb fejlesztése és legnagyobb korrupciós ügye, ami az előző fővárosi vezetéshez köthető. Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség miniszterhelyettese állította ezt tegnap, a 4-es metróval kapcsolatos - még nem nyilvános - OLAF-jelentésre utalva.

Súlyos, csaknem 167 milliárd forintos kárt okoztak a magyar embereknek a 4-es metró építésével – tárta fel az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF). Brüsszel elkészítette a szocialista és szabad demokrata kormányok, illetve a szocialista és szabad demokrata budapesti városvezetés mérlegét, és eszerint a 4-es metró beruházása Magyarország 13 éves uniós történetének legnagyobb fejlesztése és egyben legnagyobb korrupciós ügye is volt. Erről Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség miniszterhelyettese beszélt hétfőn, amikor azt ígérte, ha a kormány jogászai megengedik, nyilvánosságra hozzák az OLAF jelentését, amit eddig csupán informálisan, angol nyelven kaptak meg december közepén.

Csepreghy azt állította, hogy a 453 milliárdos beruházásból több mint 167 milliárd forintot elcsaltak, ezt az összeget az Uniónak, illetve a magyar kormánynak vissza kell követelnie. Előbbinek 76,6 milliárd forint fejlesztésre kapott forrást fizethetünk majd vissza, feltéve, hogy azt az Európai Bizottság visszaköveteli Magyarországtól. Erről ugyanis csak hónapok múlva döntenek. A miniszterhelyettes figyelmeztetett, a lehetséges büntetés összege nagyobb, mint amit a 3-as metró szerelvényeinek felújítására szánnak.

Kiderült, az OLAF nyomozása során 50 embert hallgattak ki, többek között a BKV és a fővárosi önkormányzat akkori illetékes vezetőit. A nyomozók az érintett magán- és jogi személyek hazai és nemzetközi pénzmozgásait is megvizsgálták. Az uniós hivatal 57 szerződés kapcsán tárt fel szabálytalanságokat, a miniszterhelyettes hivatali visszaélés, hűtlen kezelés, vesztegetés, korrupció gyanújáról beszélt. Állította, a szerződések közül 28 uniós forrásból finanszírozott, a többi 29 mögött a magyarországi költségvetés és a főváros által az Európai Beruházási Banktól felvett hitel áll.

A szabálytalanságok közé tartozik az Alstom-metrókocsik beszerzése is, így ha Brüsszel a kocsik miatt szankcionál, akkor vélhetően a 2-es metró szerelvényei miatt is fizethet Magyarország. Beszélt arról, hogy a hivatalosan még meg sem küldött angol nyelvű nyomozati anyagban megnevezik mások mellett a DBR Metrót, a Strabagot, a Siemenst. Az állomások belsőépítészete kapcsán két magánszemélyt: egyikük Budapest 2010 előtti korábbi főpolgármester-helyettese, a másik - A. A. monogramú - a BKV volt vezérigazgatója. A metró elektromos áramellátása kapcsán többek között a MÁV korábbi, T. I. monogramú elnökét és Sz. L. monogrammal az Eurometro vezető munkatársát említik.

Lázár János kancelláriaminiszter múlt csütörtökön nemzetközi baloldali bűncselekményről beszélt és jelezte, büntetőfeljelentést tesznek az ügyben. Ezt várhatóan ezen a héten benyújtják az ügyészségnek, hogy lehetőség szerint azokkal fizettessék meg a kárt, akik okozták. Az esetleges büntetés összegét a kormány csak megelőlegezi, bár Csepreghy elismerte, hogy évekbe telik majd, mire az összeget peres úton visszaszerzik. Állította, az OLAF-jelentésben "tucatnyi azoknak a szereplőknek a köre, akik politikusként vagy politikához köthető, félig közéleti szereplőként működtek". Nem tud arról, hogy az Alstom az ügyben vádalkut kötött a brit korrupcióellenes hivatallal – válaszolta lapunknak Csepreghy. Azt is közölte, valóban nyilvánosságra akarják hozni a jelentést, nem akarnak „lebegtetni”.

Nyilvánossá kell tenni a jelentést – írta a Facebookon Demszky Gábor. Az előző főpolgármester szerint, amíg ez nem történik meg, nincs értelme cáfolni a vádakat, mert „újabbakat húznak elő, ezt a játékot a végtelenségig lehet folytatni, a Habony-művek eszköztára végtelen és a gátlástalansága miatt vált hírhedtté”. Ugyanezt követeli pártja nevében a DK-s Gy. Németh Erzsébet. Az ellenzéki várospolitikus érdekesnek tartja, hogy a kormány más korrupciós ügyek kapcsán vitatta az OLAF vádjait, most viszont fizetne. Gy. Németh szerint, ha a dokumentumban valóban a korábbi MSZP-SZDSZ-kormányt vádolnák, azzal már tele lenne a fideszes „propagandasajtó”. Az ellenzéki politikus, aki korábban a fővárosi szocialista frakciót vezette lapunknak állította, korrupciós ügyekről nem tudott.

Szerző

Kigyulladt egy 56-os villamos

Pótlóbusz jár az 56-os villamos helyett a Széll Kálmán tér és a Döbrentei tér között járműhiba miatt - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Facebook-oldalán hétfő délután. A privatbankar.hu munkatársa a helyszínen azt látta, hogy füstölni kezdett, majd kigyulladt egy szerelvény a Mikó utcai megállónál, a tüzet a vezető oltotta el.

A BKK tájékoztatása szerint pótlóbuszok helyettesítik a 17-es és a 61-es villamost is a Széll Kálmán tér és a Budaörsi út/Villányi út között. Az 59-es villamos szintén nem járt, helyette a Széll Kálmán tértől a Márton Áron térig pótlóbusszal lehetett utazni.

Cáfol a BKV
2017. január 16-án, 16:54 perckor az 56-os viszonylaton közlekedő egyik villamos szerelvényen a Mikó utca megállóhelynél üzemzavar történt. A villamos két kocsiját összekapcsoló csatlásszerkezet egyik elektromos érintkezőjének meghibásodása, vélhetően törése miatt az alkatrésznél füst keletkezett, amelyet a villamos járművezető poroltó segítségével lokalizált. Tehát nem történt tűzeset, csak füstölés, az érintett alkatrészben csekély anyagi kár keletkezett. Személyi sérülés nem történt, az üzemzavar elhárításának ideje alatt - 16:54 – 17:38 között - az érintett viszonylatokon pótlóbuszok közlekedtek - közölte a BKV.

Szerző
Témák
tűz villamos
Frissítve: 2017.01.17. 17:21