Simicska miatt magyarázkodik a UPC

Publikálás dátuma
2017.02.07 20:09
Fotó: Népszava
Fotó: /
A UPC Magyarország üzleti tárgyalásokat folytatott a Hír Televízió képviselőivel a csatorna számára fizetendő műsorterjesztési díjról, annak érdekében, hogy a Hír TV műsora továbbra is szerepelhessen a UPC televíziós csatornakínálatában, az egyeztetések azonban sajnos nem vezettek eredményre. Politikai okokról nincs szó - közölte lapunkkal a társaság sajtóosztálya miután a Hír TV adása 2017. február 5-én kikerült a UPC analóg csatornaválasztékából. 

A társaság ugyanakkor továbbra is nyitott a tárgyalások folytatására Simicska Lajos csatornáinak képviselőivel, "hogy egy olyan, mindkét fél számára megnyugtató megoldást találjanak, amely a legjobban szolgálja a nézők érdekeit". Hozzátették, a UPC digitális csatornaválasztékában továbbra is elérhető a Hír TV, így aki szeretné nézni a csatornát, váltson digitális csomagra. Tavaly év végén a PR Telekom nevű szolgáltató tette ki Simicskáékat a kínálatból. A társaság a szeptember közepén közölt felmondásában vis maiorra hivatkozott.

Mint írták, az RTL Klub és a TV2 részére fizetendő műsordíj olyan hatalmas anyagi terhet jelent a cég számára, hogy a Hír TV-t így már nem tudják sugározni. A Hír TV bírósághoz fordult, amely január végén úgy határozott, a kábelcégnek vissza kell helyeznie a csatornát a kínálatba. Különösen is méltányolandónak tartotta a bíróság azt is, hogy az intézkedés miatt a Hír TV elveszítheti nézői jelentős részét. Januárban egy másik kábelszolgáltató, a Tarr Kft. is olyan intézkedést hozott, amely tovább szűkítette a Hír TV nézőszámát. A Tarrnál ugyanis egy drágább tévés csomagba helyezték át a hírcsatornát.

A változtatás a UPC-nél csaknem 120 ezer háztartást érint, hiszen bár a digitális átállás évekkel ezelőtt megtörtént, ez csak a földfelszíni jeltovábbításra vonatkozott, a kábeles tévére nem. A 24.hu szerint a UPC előfizetők 20 százaléka fogja analóg módon a televíziót, így ők már nem láthatják a nemrégiben leigazolt Kálmán Olga új műsorát a Hír TV-n. Ugyanakkor azt nem tudni, hogy a 120 ezer előfizetőből hányan néznék a csatornát, mivel erre vonatkozó adat nem áll rendelkezésre, bár szakmai források szerint a Hír TV nézettsége gyakorta túlszárnyalja a közszolgálati hírcsatorna, az M1 adatait.

Szerző
2017.02.07 20:09

Befújtak valamit egy kormányablakba, az emberek köhögni kezdtek

Publikálás dátuma
2019.01.16 18:27
illusztráció
Fotó: Népszava/
Az óbudai kormányablak Harrer Pál utcai épületéhez a katasztrófavédelmet is kihívták, de mindenki megúszta a történteket.
Befújtak valamit az óbudai kormányablak Harrer Pál utcai épületébe.  helyszínen tartózkodó olvasónk arról tájékoztatott bennünket, hogy a történtek miatt az ügyfélfogadás is elmaradt. A 24.hu-nak egy helyszínen tartózkodó olvasója elmondta, a történtek miatt az ügyfélfogadás is elmaradt. "Annyit mondtak, hogy az ügyfélfogadás elmarad és kérdezték, hogy rosszul van-e valaki. Sokan köhögtek, de senki nem jelentkezett, az emberek elindultak haza" - idézi olvasóját a portál.

A 24.hu megkereste az ügyben a a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóságot, Kolozsi Péter főhadnagy pedig elmondta: "bennünket azért hívtak ki, mert szúró szagot éreztek és köhögtek. A helyszínre érkező kollégáink hatvan embert kísértek ki az épületből. Mindannyian sérülés nélkül megúszták a történteket. A biztonság kedvéért helyszínre érkezett a katasztrófavédelem mobil laborja is. Méréseket végeztünk, de nem találtunk veszélyes anyagot a levegőben."
2019.01.16 18:27

Az MTA nem szeretné kutatói ösztöndíjakból fizetni a villanyszámlát

Publikálás dátuma
2019.01.16 18:25
MTA-székház - illusztráció
Fotó: Népszava/
Cáfolja az Akadémia, hogy elegendő forrást kaptak volna Palkovics tárcájától az idei évre – a minisztérium által emlegetett összegeket ugyanis kutatók díjazására és hazacsábítására szánják.
Nem felel meg a valóságnak az Innovációs és Technológiai Minisztérium állítása, mely szerint a Magyar Tudományos Akadémia minden törvényes eszközzel rendelkezik feladatai finanszírozásához. Az MTA kutatóközpontjainak 2018. évi maradványa ugyanis teljes egészében kötelezettségvállalásokkal terhelt – írja az Akadémia, válaszként az ITM keddi közleményére.
A tárca  ugyanis azt fejtegette, hogy a havi illetményfizetés fedezetén túl már több mint 8,6 milliárd forintot biztosítottak az idei feladatok ellátására. Ez az összeg azonban az MTA kiválósági programjainak fedezete, vagyis ösztöndíjakra szánták - hangsúlyozza az Akadémia.
Az MTA szerint az említett források – amiket például a legjobb magyar kutatókat hazahívó, illetve itthon tartó Lendület programra szánnak– csak akkor csoportosíthatók át visszatérítendő támogatásként és átmenetileg az intézetek dologi kiadásaira, ha az ITM érvényes jognyilatkozattal kötelezettséget vállal arra, hogy az így felhasznált forrásokat visszapótolja, a kutatóintézet-hálózat jelenleg is zajló átvilágításának eredményétől függetlenül. Ilyen jognyilatkozatokat szeptember óta kér az MTA az ITM-től, egyelőre eredménytelenül.
Mint hozzáteszik, a feltételes közbeszerzés sem oldja meg a kutatóközpontok problémáit, mert a feltételes közbeszerzési eljárás nem alkalmazható közüzemi kiadásokra, a működés általános feltételeit biztosító költségekre vonatkozóan, és igen korlátozottan alkalmazható a kutatási pályázatok tekintetében. Az MTA arra is rámutat, hogy
Palkovics tárcájának 1400 milliárdos költségvetéséből az akadémiai kutatóhelyek éves dologi kiadása kevesebb mint egy százalék.
Ezt pedig  avonatkozó törvények szerint meg kellene kapnia az MTA-nak, erre kérte a minisztert számos alkalommal az MTA vezetése,elnöksége, közgyűlése, sőt a miniszter által delegált hét, a kutatóhálózat átvilágításának módszertanát meghatározó, paritásos MTA elnöki bizottsági tag is.
2019.01.16 18:25
Frissítve: 2019.01.16 18:33