Kálmán Olga érkezése - Tiszta vizet önt a pohárba a Hír TV

Publikálás dátuma
2017.02.08 13:27
FOTÓ: Facebook/Hír TV
Fotó: /
A Simicska Lajos tulajdonolta Hír TV a híressé vált G-nap óta egyre kormánykritikusabb hangot üt meg, így egyre több támadást is kap, különösen a Fidesz-propagandát fújó Magyar Időktől. Miután kiderült, hogy Kálmán Olga a Hír TV-nél folytatja, a lap sorra arról számolt be, hogy az ATV-től igazolt műsorvezető miatt többen is távoznak a csatornától. A tévé most tiszta vizet öntött a pohárba, és közleményükben jelezték: minden eddiginél jobban erősödik majd a kormánykritikus hangnem, nemsokára a nap 24 órájában.

"Az elmúlt hónapok politikai és médiapiaci helyzetének alakulása kapcsán a Hír TV időben felkészült arra, hogy számos munkatársa elhagyja a csatornát. A több mint 250 főt foglalkoztató Zrt. mintegy két tucat dolgozója mondott fel két héten belül, hogy az Echo TV stábjához csatlakozhasson. A munkatársak távozása a csatornánkon belüli félelemkeltési kísérleteket és anyagi ígéreteket is bevető kormányoldali szándékokkal ellentétben nem okoz és nem is fog fennakadásokat okozni a Hír Televízió napi működésében - jelentette ki a csatorna közleményében, amit úgy folytatnak: sőt, minden eddiginél jobban erősödik majd a kormánykritikus hangnem és a híresemények reális bemutatása a különböző műsorainkban, hamarosan napi 24 órán keresztül - ígérték.

A távozó kollégáknak sok sikert kíván a csatorna, mint írják: helyükre nagy tapasztalatú szakemberek érkeztek és érkeznek, akik garanciát jelentenek a korábbinál is erősebb és határozottabb szakmai színvonal fenntartására. "Műsoraink nézettsége folyamatosan nő, így a visszajelzések is megerősítenek minket céljainkban. A Hír TV a következő években is meghatározó, politikai és médiapiaci szempontból is megkerülhetetlen tényezője lesz a magyarországi hírtelevíziózásnak, ahol továbbra is szót kaphat minden véleményformáló erő és minden fontos hír elhangozhat" - idézte a Blikk a csatornát.

A Hír TV közleménye azért sem meglepő, mert a napokban derült ki az is, hogy a csatorna 2017. február 5-én kikerült a UPC analóg csatornaválasztékából. Bár a UPC Magyarország lapunkkal azt közölte, hogy a döntésben politikai okok nem játszottak szerepet, több mint érdekes, hogy a G-nap óta több szolgáltató is kivette kínálatából Simicska tévéjét, tavaly év végén például a PR Telekom, ők a szeptember közepén közölt felmondásában vis maiorra hivatkozott. A Hír TV ezután bírósághoz is fordult, amely január végén úgy határozott, a kábelcégnek vissza kell helyeznie a csatornát a kínálatba. Különösen is méltányolandónak tartotta a bíróság azt is, hogy az intézkedés miatt a Hír TV elveszítheti nézői jelentős részét. Januárban egy másik kábelszolgáltató, a Tarr Kft. is olyan intézkedést hozott, amely tovább szűkítette a Hír TV nézőszámát. A Tarrnál ugyanis egy drágább tévés csomagba helyezték át a hírcsatornát.

A változtatás a UPC-nél csaknem 120 ezer háztartást érint, hiszen bár a digitális átállás évekkel ezelőtt megtörtént, ez csak a földfelszíni jeltovábbításra vonatkozott, a kábeles tévére nem. A 24.hu szerint a UPC előfizetők 20 százaléka fogja analóg módon a televíziót, így ők már nem láthatják a nemrégiben leigazolt Kálmán Olga új műsorát a Hír TV-n. 

Szerző
2017.02.08 13:27

Oroszbarát támadók Kárpátalján: megkukult a külügyminisztérium

Publikálás dátuma
2019.01.16 07:30

Fotó: MTI/ Nemes János
Amióta kiderült, hogy egy putyinista állhat az ungvári gyújtogatás hátterében, a magyar kormányt kevésbé aggasztja az eset.
Nem hajlandó kommentálni a Szijjártó Péter vezette Külgazdasági és Külügyminisztérium azt, hogy egy krakkói bírósági tárgyaláson elhangzott: Manuel Ochsenreiter putyinista, szélsőjobboldali német újságíró rendelte meg és pénzelte a Kárpátaljai Magyar Kulturális Szövetség ungvári irodájának tavaly februári felgyújtását. A lengyel hatóságok három ismert, szélsőjobboldali, oroszbarát lengyel aktivistát gyanúsítottak meg a támadással. Közülük a Szabad Európa Rádió információi szerint Michal Prokopowicz vallotta be a bíróságon, hogy a német újságírótól kapták a parancsot és a pénzt az akcióra. A három férfit hetekkel az ungvári gyújtogatás után vették őrizetbe Lengyelországban. Az eset kapcsán Mirkóczki Ádám, a parlament nemzetbiztonsági bizottságának jobbikos elnöke közölte: az ügyben tájékoztatást kérnek az Információs Hivataltól (IH). A külügy nem mindig volt olyan hallgatag az ügyben, mint most. A gyújtogatás után bekérették az ukrán nagykövetet, majd a tárca közleményében Ukrajnára mutogatott, mondván az országban előretörőben vannak a politikai szélsőségek. A minisztérium most viszont egyetlen kérdésünkre sem válaszolt, így arra sem, hogy a magyarellenes provokáció kapcsán kértek-e bármilyen magyarázatot Oroszországtól.
A 43 éves, bevándorlásellenes Ochsenreiter a német AfD párt volt tanácsadója. Sajtóhírek szerint szoros kapcsolatot ápol a Kremllel, és rendszeresen szerepel az orosz propagandamédiumokban. A lengyel sajtó, így a Tvp.info szerint a lengyel hatóságok egyenesen azt gyanítják, hogy az orosz titkosszolgálat állt az ungvári akció mögött. A cél az lehetett, hogy a támadást az ukrán szélsőségesekre fogják, tovább mérgesítve a Budapest és Kijev közötti, az ukrán nyelvtörvény miatt amúgy is feszült viszonyt.
Kőszeghy Elemér, a Kárpáti Igaz Szó főszerkesztője – aki a támadás idején éppen Ungváron volt – úgy emlékezett vissza: ha volt is szándék a magyar-ukrán kapcsolat elmérgesítésére, a tavalyi támadás éppenséggel az ellenkezőjét váltotta ki, a gyújtogatás után a helyi szláv lakosság szolidaritást vállalt a megtámadott magyar közösséggel. A lengyel támadók a neonáci szimbólum 88-as számot festették fel a központ falára, hogy ukrán szélsőjobboldaliakra tereljék a gyanút. Azonban az amatőr elkövetők pillanatok alatt lebuktak: saját nevükön lépték át az ukrán határt, helyi benzinkúton vették meg a Molotov-koktél gyújtóanyagát, közös szállodában laktak, végül hazafele menet az egyikük nagyobb mennyiségű ukrán cigarettát vásárolt, ami után a határon kénytelen volt vámot fizetni, így nyoma maradt az utazásuknak, a lengyel elhárítás pedig pillanatok alatt lefülelte őket.
2019.01.16 07:30
Frissítve: 2019.01.16 07:30

ÁSZ-büntetés: a Jobbik még nem úszta meg

Publikálás dátuma
2019.01.16 06:45
FOTÓ: Népszava
Fotó: /
Kegyes hangulatában volt kedden az Állami Számvevőszék (ÁSZ): lapunk is megírta, hogy a Momentum és a Párbeszéd mégis megkaphatja az eddig felfüggesztett állami támogatást. A kampánypénzek ellenőrzése azonban ezzel még nem zárult le, a Jobbiknál pedig lapunk értesülése szerint továbbra is ketyeg a súlyos, százmilliós nagyságrendű büntetés. A Párbeszéd Magyarországért Párt és a Momentum Mozgalom a korábbiakkal ellentétben most már biztosítja elérhetőségét és a részére megküldött hivatalos iratok átvételét a közhiteles nyilvántartásban bejegyzett székhelyükön – indokolta kérdésünkre az ÁSZ, hogy az említett két párt miért juthat hozzá a felfüggesztett költségvetési támogatásához. Az ÁSZ ugyanakkor felhívta rá a figyelmet, hogy a 2018-as kampánypénzek törvényben előírt ellenőrzése a Párbeszéd és a Momentum esetében is folyamatban van. Az ellenőrzött szervezetek részére megküldött jelentéstervezetek, valamint az abban lévő számvevőszéki megállapítások még nem nyilvánosak. Nagy a titkolózás a Jobbik körül is. Múlt héten írtunk arról, hogy értesüléseink szerint a pártnál az ÁSZ több mint százmilliós tiltott finanszírozást vélt felfedezni. Úgy tudjuk, hogy az egyelőre nem végleges büntetés – a számvevőszéki tervezethez a Jobbik még észrevételeket fűzhet – több tételből áll össze. Cikkünk után a Jobbik közleményt adott ki: az igazát alátámasztó dokumentációt a párt határidőre benyújtja majd az ÁSZ-nak. Korábban, amikor az ÁSZ tiltott párttámogatást állapított meg a Jobbiknál – amely összességében több mint 660 milliót veszített –, a számvevőszék a végleges verdikt kimondása előtt közzétette, milyen szabálytalanságokat talált. Ezúttal viszont semmit nem hajlandó közölni arról, mi áll a jelentéstervezetben. A két eset nagyban különbözik egymástól – mondta lapunknak Horváth Bálint, az ÁSZ kommunikációs vezetője. Akkor a Jobbik nem szolgáltatott adatokat, nem működött együtt a számvevőszékkel. Ezért az ÁSZ bejelentette, hogy emiatt az ügyészséghez fordul, illetve a számvevőszék akkor az adóhatóságtól kapott olyan dokumentumokat, amelyek alapján feltárta a tiltott párttámogatást. Ebből a szempontból az ellenőrzés most rendben zajlik, a Jobbik együttműködik a számvevőszékkel – folytatta Horváth Bálint. Felhívta a figyelmet, ugyanakkor hogy csak a számvevőszék jogosult rá, hogy a jelentéstervezetben lévő megállapításokat nyilvánosságra hozza. Azon kívül, amit a hétvégi közleményünkben írtunk, egészen addig nem nyilatkozunk, amíg be nem adjuk az ÁSZ-nak a hivatalos válaszunkat, az ÁSZ pedig el nem készíti a hivatalos, végleges jelentését – közölte kérdésünkre Szabó Gábor pártigazgató.
2019.01.16 06:45
Frissítve: 2019.01.16 06:45