Tesco;húsvét;

2017-04-14 14:16:00

Botrány lett a sörreklámból - Elnézést kért a Tesco

Megosztó kampány keretében hirdette akciós söreit és ciderjeit a Tesco Angliában. A reklám egy szóviccre épül, ám  a keresztény egyház több képviselőjénél kiverte a biztosítékot, mondván, hogy óriási tiszteletlenség az ünnepre nézve - írja az Origo.

A reklám magyar fordításban úgy hangzott: "remek ajánlatok sörre és ciderre. Legyen a nagypéntek nagyszerűbb”. Angolul a nagypénteket Good Friday-nek nevezik, a hirdetés pedig azt sugallja, hogy alkohollal még jobb (better - angolul) lehet az ünnep.

A kampány a keresztény egyház több képviselőjét azonnal felháborította, szerintük ez óriási tiszteletlenség az ünnepre nézve, ami Jézus kínszenvedéséről, kereszthaláláról és temetéséről való megemlékezésről szól. A reklám azért is visszás, mert nagypéntek a böjt utolsó napja, amikor sokan nem csak húsmentes életmódot folytatnak, de alkoholt sem fogyasztanak. 

A reklám miatt a Tesco bocsánatot kért - írta az Origo a BBC-re hivatkozva.