Csukják be a statisztikát!

Publikálás dátuma
2017.10.22 12:01

Fotó: /
Mert izgat és lázít, mert szörnyűséges számaival fölkorbácsolja a vért és ökölbe kényszeríti a kezet. 

Csukják be a statisztikát, mert az is ellensége ennek a mai gazdasági rendnek, mely milliókat tesz nyomorék koldusokká, néhány tízezer boldog ember érdekében. De a statisztika olyan komoly tudomány és annyira megbilincselhetetlen valami, hogy mégsem lehet becsukni. Előáll számoszlopaival és kiáltozik és korbácsolja a lelkiismereteket. A statisztikát nem lehet bezárni, bár meg lehet hamisítani, de az is hiábavaló, mert a turpisságot nyomon követi a számonkérés. Ha tehát minden írást és beszédet eltiltanának is, a számok akkor is beszélnének. S a számok ellen nem lehet port indítani, a számokat nem lehet elítélni.

Mit sem ér azonban a számok beszéde, ha kevesen hallják meg, vagy ha egyáltalán nem, hallják meg. A fővárosi statisztikai hivatal közrebocsájtotta a főváros népének kereseti viszonyairól szóló adatokat. A Népszava közölte ezeket a szörnyűséges számokat. Közölte és magyarázta, noha magyarázat is alig kell ezekhez a számokhoz. De a milliókból, akikről ezek a számok közvetve és közvetlenül szólanak, csak tízezrek nézték meg magukat abban a rettenetes tükörben, amelyet ezek az adatok eléjük tartottak.

Miért nem többen olvasták el mit mondanak a számok a gazdasági konszolidációról, a dolgozó tömegek helyzetéről!

Miért nem olvasnak többen és miért nem olvassák többen a Népszavát, amely a számok igazságát a szavak igazságával és a gondolatok igazságával fűzi ősszel.

A számok lázítanak. De kiket lázítanak? Azokat, akik elolvassák a számokat, de azok már úgyis ismerik helyzetüket, tudják a helyüket, érzik az igazságtevés szükségességét. Ezeknek a tízezreknek nem volna, szabad megelégedniük azzal, hogy ők maguk olvasnak és abból, amit olvasnak, levonják a számukra elkerülhetetlen következtetéseket. Ez kevés!

Az önmagunkban való dühöngés, a szoba négy fala között fölcsattanó fölháborodás, vagy a csöndes konstatálás nem javítja a sorsunkat és nem viszi előre a dolgokat. Marad minden a régiben, ha nem szaporítjuk a számok beszéde, nyomán a magunk számát. Nem ér semmit a magunk meggyőződése, ha nem igyekszünk arra, hogy sokkal többen, a munkásosztály soraiban állók valamennyien ugyanúgy lássák meg a sorsukat és a tennivalóikat, mint ahogy \megláttuk mi magunk.

Tízezrek elégedetlensége a milliók állati türelmével szemben, nem sokkal jelent többet, mint a zápor csapkodása a gránitsziklán. Milliókban kell fölkorbácsolni az elégedetlenséget, hogy ez az elégedetlenség kikorrigálja, a statisztika számait. Az átkozott közömbösséget kell szétzúzni, mert az egész munkásosztály pusztulását jelenti, ha a szent elégedetlenség hullámai nem csapkodják azt a rendszert, amely milliókat dönt a legállatibb nyomorúságba.

Népszava 1922. október 22.

Szerző
Témák
2017.10.22 12:01

Mercikkel bővül a Mol Limo

Publikálás dátuma
2018.09.25 16:58
Ratatics Péter, a Mol fogyasztási szolgáltatási vezetője
Fotó: / Népszava
Jelentősen bővíti bérautó-szolgáltatását a Mol, új Mercedesek kerültek a társaság fővárosi flottájába.
Félszáz A-osztályú, részben Magyarországon gyártott Mercedesszel bővíti a fővárosban elérhető, Mol Limo nevű bérautó-szolgáltatását a Mol – közölte tegnap az olajcég. Ennek díja percenként előfizetőknek 99, alkalmi felhasználóknak 111 forint. A lépést kérdésünkre Ratatics Péter, a csoport fogyasztási szolgáltatásokért felelős ügyvezetője a magasabb minőségű gépjárművek iránti fogyasztói igényekkel indokolta. Egyszersmind szolgáltatási területüket Angyalföld északi és Újpest déli részének bevonásával 60-ról 70 négyzetkilométerre növelték.  Az év elején indult autómegosztó rendszer ezen kívül háromszáz benzin- és száz elektromos meghajtású Volkswagen up!-ból áll. Ezek percenként 66, illetve 77 forintért vehetőek igénybe. Az ügyvezető továbbra is tarthatónak látja a célként kitűzött kétéves megtérülési időt. 35 ezer regisztrált ügyfelük eddig összesen másfél millió kilométert tett meg. Felük már legalább kétszer közlekedett Mol Limóval, ötödük havonta legalább egyszer él a lehetőséggel, átlagosan 5 kilométeres úton. (A Mol Bubi nevű budapesti kerékpárkölcsönzési rendszerben az olajcég csak támogató, így ott nincsenek megtérülési terveik.)  Kérdésünkre az ügyvezető közölte: egy éven belül cseh és horvát leányvállalatukon keresztül Prágában és Zágrábban is megjelennek hasonló szolgáltatással. A fogyasztói igények alapján hosszabb távon más magyar városokat-térségeket is megcélozhatnak. Így például „csak beállítás kérdése”, hogy a lehetőséggel a nyári szezonban például néhány forgalmasabb Balaton-parti helyszínen is előrukkoljanak.  Kérdésünkre Ratatics Péter kifejtette: bár azt a vállalásukat is tartják, hogy 2020-ra – évente megújított - gépjárműveik többségét elektromosra cserélik, a technológiai fejlődés kevéssé tart ütemet az igényekkel. Míg egy benzines up! egy töltéssel 400-450, addig az elektromos nyáron, ideális időben 100-130, télen 80 kilométer megtételére képes. Ráadásul, míg nyáron egy gyorstöltés fél, addig télen 3-4 óra. Ez értelemszerűen főként a töltöttségről gondoskodó Molnak okoz fejtörést: e szempontok a megtérülést is rontják. Ratatics Péter bízik benne, hogy az idő előrehaladtával a technológia továbbfejlődik. A Mol ugyanakkor a maga részéről teljesítette „házi feladatát”: meglévő öt, szintén bővítés alatt álló e-töltőpontjuk mellé a fővárosban még idén további tízet telepítenek. Ez az ügyvezető szerint már elegendő a Mol Limo-flotta ellátására. (Ezen kívül egy nemzetközi cégszövetség tagjaként az autópályák mentén idén 15, 2020-ig pedig térségszerte 250 e-töltőt létesítenek.) Az elektromos autózással kapcsolatos, készülő törvénytervezet kapcsán Ratatics Péter a Mol és az iparág legfőbb igényének az egyértelmű szabályozást nevezte. Annak kapcsán, hogy a Mol elsőként kér pénzt az e-töltésért, közölte: a kereslet az előzetes várakozásaik szerinti mértékben esett vissza. Tavaly a Mol-töltőállomások leírások előtti nyeresége 350 millió dollárra rúgott, az első fél évben pedig közel harmadával az előző év hasonló időszaka fölé nőtt. Ebben – az iparági folyamatokba illeszkedően - a három évvel ezelőtti 20 százalékhoz képest 2030-ig 30 százalékra növelnék az üzemanyagon kívüli termékek arányát.

Robogó E.ON-robogók

Október 1-től a jelenlegi 50 mellé további 30 e-robogóval bővül az E.ON által támogatott blinkee.city nevű alkalmazás - közölte a német hátterű energiavállalat. Az állomások nélküli budapesti e-robogó-megosztóba a nyári indulás óta 12 400 felhasználó regisztrált. A járműveket nyáron naponta átlagosan 340-szer bérelték ki. Az energiavállalat és magyar partnere rövidesen több hazai nagyvárosra is kiterjesztené a rendszert.

2018.09.25 16:58
Frissítve: 2018.09.25 20:23

Soros ölte liberálisokba a pénzt

Publikálás dátuma
2018.09.25 12:00

Fotó: /
Az ’56-osok temetésére írtak egy antikommunista beszédet Orbán Viktornak, melyet a nép megevett
Lassan Budapesten összeállt a gigantposzter- kerítés, és úgy érezhetjük magunkat, mint a gettóban. Megfojt.”

A „Soros-birodalomról” szóló cikkben hosszas listákat olvashatunk, hogyan ölte Soros a liberálisokba a pénzt, többek közt Orbán Viktorba is, akinek az ’56-osok temetésére írtak egy antikommunista beszédet, melyet a nép megevett.

(Zacsek Gyula a Magyar Fórumban)

Népszava 1992 szeptember 4.
Témák
sorosozás
2018.09.25 12:00
Frissítve: 2018.09.25 12:00