Tőzsde - A Richtertől függ a BUX iránya

A Richter árfolyamától függ a BUX iránya a Budapesti Értéktőzsdén (BÉT) kedden az MTI-nek nyilatkozó elemzők szerint.

Rövid Szabolcs, a Concorde Értékpapír Zrt. elemzője elmondta: a legfontosabb a magyar tőzsdén a Richter árfolyamának alakulása. A hétfői nagy esés után kérdés, hogy érkeznek-e vevők, vagy folytatódik az eladói hullám. A szakértő felhívta a figyelmet arra is, hogy az OTP és a Mol fontos technikai szint közelében van.

Kiss Mónika, az Equilor Befektetési Zrt. vezető elemzője szintén úgy látja, hogy a Richter árfolyamától függ a BUX index alakulása a nyitásban. Kommentárja szerint a korrekciót a kedvező nemzetközi hangulat támogatja, több elemző is megerősítette korábbi célárfolyamát hétfőn.

Az Európai Gyógyszerügynökség (EMA) vizsgálni kezdte a Richter egyik fontos termékét, amely jelentős részt tesz ki a társaság bevételéből, ezért esett sokat a papír árfolyama.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 383,44 pontos, 1,00 százalékos csökkenéssel, 37 805,37 ponton zárt hétfőn, a részvénypiac forgalma 13,2 milliárd forint volt.A Mol 13 forinttal, 0,44 százalékkal 2994 forintra erősödött, 1,9 milliárd forintos forgalomban. Az OTP-részvények ára 39 forinttal, 0,39 százalékkal 9969 forintra nőtt, forgalmuk 1,8 milliárd forintot tett ki. A Magyar Telekom árfolyama 2 forinttal, 0,43 százalékkal 471 forintra emelkedett, forgalma 249,3 millió forint volt. A Richter-papírok árfolyama 395 forinttal, 5,81 százalékkal 6400 forintra csökkent, a részvények forgalma 7,8 milliárd forintot ért el.

Szerző
2017.12.05 09:53

700 ezer autót hív vissza a Volkswagen

Publikálás dátuma
2018.08.20 18:11
Illusztráció
Fotó: Shutterstock/
Elektronikai meghibásodás veszélye miatt visszahív szervizre 700 ezer Tiguan és Touran típusú autót a Volkswagen - jelentették be hétfőn a német autógyár wolfsburgi központjában.
A visszahívás a Tiguan városi terepjáró és a Touran egyterű autó tetőablakkal és hangulatvilágítással felszerelt új modelljeire vonatkozik. A meghibásodás a panorámatető megvilágításában keletkezhet, a berendezésbe nedvesség szivároghat be, ami rövidzárlatot okozhat. A legrosszabb esetben tűz keletkezhet az autóban. Az autókat továbbra is lehet használni, de ha a tetőablak vezérlő modulja körül nedvesség beszivárgására utaló barnás folt jelenik meg, sürgősen a legközelebbi szakszervizbe kell hajtani - mondta a gyártó szóvivője német hírportálok beszámolói szerint. A meghibásodás az idén július 5. előtt gyártott autóknál fordulhat elő. A legtöbb érintett gyártmányt Németországon kívül értékesítették. 
Szerző
2018.08.20 18:11

Nyakló nélkül tankolunk, soha ennyi üzemanyag nem fogyott

Publikálás dátuma
2018.08.18 09:00

Fotó: Népszava/ Szalmás Péter
Bár ezt az autósok biztosan másként látják, nemzetközi összehasonlításban Magyarországon olcsónak számít a gázolaj. Erre rátehet még egy lapáttal a forint gyengülése is, a fuvarozók inkább itthon tankolnak.
Az első félév során 8,2 százalékkal rekordszintre, közel 1,8 milliárd literre ugrott a márkás hazai kutak üzemanyagforgalma az előző év hasonló időszakához képest – derül ki a nagy olajcégeket összefogó Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) friss adatsorából. Ezen belül a gázolaj mennyisége is most először ugrott egymilliárd liter fölé; ez egyszersmind jelentős, 9,8 százalékos forgalomugrás, ami a 2015-ös utáni második legmagasabb érték. Benzinből 676 millió liter fogyott, ami ugyan még messze áll a 2007-es csúcstól, mégis tisztes, 5,6 százalékos bővülés: eme érték szintén csak a 2016-osat haladja meg. A prémiumüzemanyagok népszerűsége szintén egyre nő: a benziné 23 százalékkal 43 millió literre emelkedett, ami már közelíti a teljes forgalom tizedét. A felturbósított dízel iránti igények ugyan csak 6,4 százalékkal fokozódtak, aránya viszont tényleg csak egy hajszállal áll a 10 százalék alatt. A márkás kutak forgalomnövekedési adata ezúttal meghaladja az összes hazai töltőállomásnak a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál (NAV) ugyane időszakra nyilvántartott, lapunk által már korábban bemutatott 6,8 százalékát.
Az emelkedés mértéke a MÁSZ-t is meglepte – közölte kérdésünkre Grád Ottó főtitkár. Korábban azt feltételezték, hogy a fél év alatt mért körülbelül 10 százalékos áremelkedés némileg visszavetheti a lényegében öt éve tartó növekedés ütemét. Ám a jelek szerint a gazdaság és a jövedelmek bővülése az üzemanyagok iránti igényeket az áremelkedés dacára se vetette vissza. Ebben szerepet játszhat a forintgyengülés is: a fuvarozók eurós bevételeikből a gyengébb forint miatt Magyarországon több gázolajat tankolhatnak, mint a környező államokban. (Mint arról korábban beszámoltunk, a Cargopedia nyilvántartása szerint jelenleg a térség nyolc állama közül Ukrajna, Románia és Ausztria után Magyarországon a negyedik legolcsóbb a dízel.) Azt, hogy a közlekedők kimutatásunk szerint egyre szívesebben fordítják kormányukat márkás kutak felé, Grád Ottó úgyszintén a javuló gazdasági körülményekkel, a minőség fokozódó megbecsülésével magyarázta.
2018.08.18 09:00
Frissítve: 2018.08.19 10:58