repülőgép;repülés;

2018-04-23 07:40:00

Újítás - Állójeggyel fogunk repülni?

A Hamburgban megrendezett Aircraft Interiors Expo kiállításon mutatta be új, innovatív üléskoncepcióját az olasz Aviointeriors nevű repülőgépüléseket és fedélzeti berendezéseket tervező és gyártó cég.

Első hallásra furcsának tűnhet az állva megtett repülőút gondolata, egy olasz ülésgyártó cégegy új prototípus bemutatásával gondoskodott arról, hogy az elképzelés mihamarabb valósággá váljon. A tervek szerint a légitársaságok járatonként mintegy 20 százalékkal több utast tudnának szállítani a fejlesztésnek köszönhetően, ám ez az állójegyet váltók számára azzal járna, hogy csaknem tizenkét centiméterrel kevesebb hely marad a lábaiknak - írja az utazo.hu.

A Skyrider 2.0 úgy lett kialakítva, hogy az utas a biztonsági előírásoknak megfelelően tudja magát rögzíteni a rudakkal stabilizált szerkezethez, amelynek ülőfelülete leginkább egy lovas nyereghez hasonlít, háttámlája pedig nem hátradönthető, így a használója egyenes háttal és alig behajlított térdekkel helyezkedik el benne. Súlya mindössze fele annyi, mint egy átlagos ülés a turistaosztályon.

A különleges üléseket vélhetően a fapados légitársaságok használnák a jövőben. Ha a légügyi hatóságok engedélyezik – a repülőjegyek árára is hatással lesz, az állójegyes járatok ugyanis a nagyobb befogadóképesség miatt minden bizonnyal olcsóbbá válnának a kizárólag hagyományos ülésekkel közlekedő járatokkal szemben.

Az állójegyek értékesítését egyébként a Ryanair vetette fel még 2010-ben, amikor egy, a légitársaság által készített felmérésből kiderült, hogy 120 ezer megkérdezett emberből 50 ezer váltana állójegyet, ha az fele annyiba kerülne, mint az ülőjegy.

Kérdés, hogy a Skyrider megfelel-e az igen szigorú biztonsági előírásoknak, egy turbulencia, kemény földet érés, vagy baleset esetén a rajta ülők biztonsága ugyanolyan mértékben szavatolt-e, mint a hagyományos üléseken utazóké.