Spar;

2018-08-23 18:13:43

Megdobbant az ország szíve

Stílszerűen épp a nemzeti ünnepen, azaz augusztus 20-án „villant fel” a virtuális térképen az utolsó város, ahonnan fotó érkezett a SPAR alig két héttel korábban elindított kampányára. Ahonnan kirándulós szelfit posztoltak, az a helyszín megjelent a SPAR-térképen: a városok összekötve egy szív rajzolatát adták ki. 

Eszterék sportot űztek belőle. Először csak itt, helyben, Budapesten fotózkodtak, a Hősök terén. Aztán Lillafüred felé tartva megálltak Gödöllőn, és útközben még tettek egy kis kitérőt Hollókő irányába is. Poénnak gondolták az egészet, ám miután hallották, hogy ha a SPAR kirándulásra ösztöntő kampányára válaszul több mint ezer „ott jártam”-fotó befut, akkor az élelmiszerlánc egymillió forintot adományoz a Máltai Szeretetszolgálatnak, egymással versengve lőtték magukról a szelfiket.

Az Ország Szíve-megmozdulást eredetileg azzal a céllal hívta életre a SPAR, hogy mozgósítsa a lakosságot: porolják le hátizsákjaikat, kerekedjenek fel és kiránduljanak együtt családok, barátok, fiatalok és nyugdíjasok éppúgy, mint elhivatott természetjárók és légkondifüggő yuppiek. A kampányban megjelöltek 16 belföldi várost, nevezetességet, ahonnan az arra járóktól bizonyító erejű fotóposztokat kértek. Ha egy helyszínre meghatározott számú képfeltöltés érkezett, akkor az adott helyszín aktívvá, láthatóvá vált a térképen.

„Mi magunk is meglepődtünk rajta, mekkora sikere lett a kampánynak, illetve hogy milyen sokan érezték fontosnak, hogy egy közösségi megmozdulás részesei legyenek" – mondja Maczelka Márk, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője. ,,Az adományhoz szükséges képmennyiség egy héten belül összegyűlt, augusztus végére pedig összesen több mint 3500 poszt született  Szegedtől Tokajig, Debrecentől Pápáig. A legtöbben Lillafüredről és Gyuláról posztoltak, ezekből a városokból csaknem 900 kép érkezett a kampány 13 napja alatt."

A kommunikációs vezető szerint a siker többrétű: egyrészt üdvös, hogy rengetegen kimozdultak és ismerkedtek az ország csodás helyszíneivel – több olyan társaságról is tudnak, akik kifejezetten a felhívásra indultak útnak –, másrészt pedig megmutatta, hogy egy nemes és jótékony ügy képes mozgósítani az embereket. A kampány harmadik hozadéka, hogy nyilvánvalóvá tette: aki országra szóló közösségi akciót hirdet, annak nem kell az Instagramon és a Facebookon túl kezdeni a meséjét.