Sokfelé továbbra is télies útviszonyokra számíthatnak az autósok

Publikálás dátuma
2019.01.11. 08:51
Illusztráció
Fotó: Shutterstock
Veszprém térségében havas, máshol nedves vagy sónedves a főutak burkolata.
Télies útviszonyokra kell számítani az alsóbbrendű útszakaszokon Borsod-Abaúj-Zemplén, Szabolcs-Szatmár-Bereg és Hajdú-Bihar megyében, valamint Veszprém és Székesfehérvár térségében – közölte az Útinform. A főutak és gyorsforgalmi utak burkolata jellemzően nedves, vagy a síkosságmentesítés miatt sónedves, Veszprém térségében azonban havasak a főutak. A látási viszonyok mindenütt megfelelőek. A Dunántúlon borult, felhős, a középső és a keleti területek felett változóan felhős az égbolt, általában csapadékmentes az idő. Borsod-Abaúj-Zemplén megyében viharos, a Dunántúlon pedig élénk, néhol erős szél fúj. A hőmérséklet a nyugati országrészben -4 és -1 fok, a keleti országrészben -4 és -16 fok között változik.
Szerző

Megmagyarázzák: senkit sem érint a 400 túlóra

Publikálás dátuma
2019.01.11. 06:58

Fotó: Vajda József / Népszava
A kormánybarát Magyar Idők közölt cikket ezzel a címmel. Egy szakszervezeti felmérésre hivatkoznak.
Az elvi lehetősége sincs már meg a négyszáz óra túlóra ledolgoztatására azzal a munkavállalóval, akivel az év első napjaiban nem írattak alá erre vonatkozó szerződést – ezt a következtetést vonta le egy szakszervezeti felmérésből a kormánypárti újság. Mészáros Melinda, a Liga Szakszervezetek elnöke a lap megkeresésére megerősítette, munkajogilag már nem lehetséges, hogy az év utolsó napjáig 400 órát túlórában ledolgoztassanak azokkal a munkavállalókkal, akikkel eddig nem írattak alá szerződésmódosítást. Elmondta: a Liga felmérést készített tagjaik körében annak érdekében, hogy kiderüljön, mennyire vált gyakorlattá a túlóratörvény alkalmazása, illetve, hogy milyen a munkavállalók megítélése a kérdésben. 
Habár még nem érkeztek vissza mindenhonnan a válaszok, az látszik, a munkáltatók nem kérték a kollektív szerződésben a munkaidőkeret emelését akár három évre, de a korábbi szabályozás alapján kötött kollektív szerződések módosítására sem történtek megkeresések.

Ugyanakkor a jelzések alapján a dolgozók továbbra sem tartják elfogadhatónak a munka törvénykönyve módosítását, mivel attól tartanak, hogy a későbbiekben, akár jövőre a munkáltatók már kihasználják a jóval magasabb túlórakeret nyújtotta lehetőséget.
Szerző

Három gyanúsítottja van a több százmilliós kárt okozó pécsi buszbiznisznek

Publikálás dátuma
2019.01.11. 06:45
Információink szerint a gyanúsítottak között nincs közszereplő, pedig nélkülük nem jöhetett volna létre a súlyos károkat okozó ü
Fotó: SÓKI TAMÁS / MTI
A gyanú szerint több százmillió forintos kárt okoztak a Baranya megyei városnak azzal, hogy drágábban vásárolták meg a buszflottát.
Három gyanúsítottja van annak a pécsi buszvásárlásnak, amely százmilliós nagyságrendű kárt okozott a városnak. Közszereplőket nem gyanúsítanak, pedig az ő munkájuk nélkül a botrányos üzlet aligha jöhetett volna létre. A pécsi önkormányzat helyi tömegközlekedésért felelős cége, a Tüke Zrt. 2016-ban vásárolt egy holland cégtől 115 használt Volvo buszt 3,5 milliárd forintért. Az ügy azért kavart vihart, mert kiderült, hogy egy magyar cég ugyanezt a flottát és még további 8 buszt néhány héttel korábban felajánlott a Tükének 2,8 milliárdért. Így a Tüke – a holland közvetítő belépése miatt – jóval drágábban kapta meg a nyolcéves járműparkot, mint amennyiért a magyar cég kínálta, a város veszteségét 900 millió forintra becsülték a hozzáértők. A Tüke Zrt. vásárlásáról és az ehhez szüksége hitelfelvételről a pécsi közgyűlés döntött. Pécs fideszes vezetői azzal magyarázták az előnytelen üzletet, hogy közbeszerzéssel kellett dönteni a flottavásárlásról, így sehogy sem vehették volna meg közvetlenül a magyar cégtől 2,8 milliárdért a buszokat. Mire kiírták a pályázatot, a holland cég megszerezte a flottát, ezért már csak tőlük vásárolhatták meg a járműveket. Ez igaz, ám a városvezetés, tudva, hogy a flotta néhány hete még mennyivel olcsóbb volt, értékaránytalanság miatt érvénytelennek nyilváníthatta volna a pályázatot. Nem tette, s a pécsiek közül sokan azt gyanították, hogy a holland kft. a városházáról kiszivárgott információk alapján csapott le a Volvo flottára, s a közvetítő céget valójában a fideszes városvezetéssel jó kapcsolatban lévő, hazai vállalkozók mozgatták, és ők vágták zsebre a 900 milliós felárat. A nyilvánvaló gyanú ellenére a magyar nyomozóhatóságok nem láttak okot a vizsgálatra. Nem így a hollandok, ők nyomozást indítottak, s ennek hatására kénytelen volt lépni a magyar ügyészség is. A Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság kezdett nyomozni 2016 novemberében különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés gyanújával. A Szabad Pécs megtudta, hogy a vizsgálatnak 25 hónap elteltével van már három gyanúsítottja. A főkapitányság arról tájékoztatta az internetes újságot, hogy egy pécsi és egy holland, valamint egy magyar-holland kettős állampolgárságú férfit gyanúsítanak hűtlen kezeléssel. Az okozott kár nagyságát jelenleg 3-400 millióra becsüli a rendőrség. Megkerestük a főkapitányságot, ám közölték velünk, hogy annál többet, mint amit a Szabad Pécs megírt az ügyben - a nyomozás érdekeire való tekintettel – nem mondhatnak. Pedig szerettük volna megtudni, hogy a gyanúsítottak milyen minőségben működtek közre a buszvásárlásban, illetve, hogy miért lett kevesebb a becsült kár, mint amit az értékesítés adatai sugallnak. A gyanúsítottak között – információink szerint – nincs közszereplő. Ugyanakkor egyértelmű, hogy közszereplők, például a város vezetőinek a közreműködése nélkül nem jöhetett volna létre az egyébként milliárdos adóssággal küszködő Pécsnek súlyos anyagi kárt okozó üzlet. Egyelőre azonban nem tudjuk, hogy az ő felelősségük a vizsgálat során szóba került-e vagy sem.