Forma-1;Lewis Hamilton;

2019-05-23 21:30:24

Túl gyors volt a Ferrari, csak épp nem a pályán

A Mercedes ötszörös világbajnoka, Lewis Hamilton nyerte mindkét csütörtöki szabadedzést Monte-Carlóban. A riválisok hátránya délutánra igencsak jelentőssé vált.

A háromszoros világbajnok Niki Lauda hétfőn örök álomra szenderült, a Forma-1-es istállók pedig igyekeztek méltóképpen emlékezni az osztrák legendára a Monacói Nagydíjon. Lauda visszavonulását követően több csapatnál is tevékenykedett, legszorosabb szál ahhoz a Mercedeshez fűzte, amelynek haláláig ügyvezető elnöke, egyben 10 százalékos résztulajdonosa volt.

Toto Wolff csapatfőnök csütörtökön Monte-Carlóban jelentette be, hogy az ezüstnyilak állandó dísze lesz a legendás osztrák pilóta szignója, emellett Monacóban a „Danke Niki” felirat is látható a kocsikon.

„Nehéz alig pár nappal a halála után bármit is mondani, úgy érzem magam, mint egy zombi – jelentette ki Wolff. – Csak bámulom a fényképeket, és minden fél órában arra eszmélek, hogy könnybe lábadnak a szemeim, mert már nincs velünk” – tette hozzá a csapatfőnök, akinek első felesége Lauda unokatestvére volt, és már akkor együtt jártak versenyekre, amikor a Mercedes-főnök még a Williamsnél tevékenykedett.

Lewis Hamiltont is mélyen érintette az, ami Laudával történt – ezért lemondta szerdai médiaszereplését. Ez azonban nem mindenkinek tetszett: John Watson, az osztrák egykori versenyzőtársa és barátja azt mondta, szánalmas, amit a brit világbajnok tett.

„Szeretném tudni, hogy Lewis ezt mivel tudja megindokolni. Tudom, hogy jóban volt Nikivel, de bizarrnak tartom, hogy egy ilyen kaliberű férfi nem tud kiállni, szembenézni az emberekkel, és elmondani, hogy mit tett Niki a Mercedesért, és elismerni az érdemeit az általa betöltött szerepért. A tisztelet jeléül is beszélnie kellett volna” – indokolta véleményét.

Wolff ugyanakkor megérti versenyzőjét és védelmére kelt. „Talán hasonló hangulatban vagyunk mindketten, elveszítettünk egy barátot” – magyarázta az érzelmeivel küszködő csapatvezető, aki úgy vélte, a brit világbajnok tovább fog lépni, és a versenyhétvégét ugyanolyan minőséggel lesz képes lehozni, mintha az osztrák még mindig velük lenne.

Hamilton nem is tétlenkedett a két csütörtöki szabadedzésen, mindkettőt megnyerte. Az ezüstnyilakkal délelőtt még tudták valamelyest tartani a lépést a riválisok – Max Verstappen (Red Bull) csupán 59 ezreddel maradt le – délután viszont a Valtteri Bottas mögött harmadikként záró Sebastian Vettel (Ferrari) több mint hét tizedes hátrányt szedett össze.

Minden jel arra mutat tehát, hogy az évad hatodik versenyhétvégéjén is a Mercedes egyik pilótája diadalmaskodik majd. Amennyiben zsinórban hatodszor is a német istálló két versenyzőjét intenék le vasárnap az első két helyen, az abszolút rekord lenne a Forma-1-ben. A riválisok abban bízhatnak, hogy az ezüstnyilak bakiznak a szombati időmérőn, netán megérkezik a jósok által előrejelzett eső. Monacóban az időmérőnek különösen nagy jelentősége van, hiszen a szűk utcai pályán szinte lehetetlen előzni.

„Tudjuk, hogy nem vagyunk elég gyorsak, hogy megverjük a Mercedest, ugyanakkor ez a pálya egyedi, ezen a hétvégén minden megtörténhet” – nyilatkozta még a tréningek előtt Vettel, aki 300 eurós pénzbüntetést kapott, amiért 2.6 km/h-val átlépte a bokszutcában megengedett 60 km/h-s sebességet. Csapattársa, Charles Leclerc is hasonlóan tett, ott száguldozott, ahol nem kellett volna, így neki is fizetnie kell.

Lauda 1974 és 1978 között a Ferrari pilótája volt, az olaszok sem feledkeztek el megemlékezni róla. A maranellóiak elhelyezték a nevét az istálló mindkét autóján, Vettel emellett sisakján is az osztrák emléke előtt tiszteleg. Csapattársa, a hazai pályán versenyző monacói is speciális festésű sisakkal érkezett meg a versenyhétvégére, egyik oldalán a korábban elhunyt édesapjára, a másikon pedig a tragikus körülmények közt életét veszítő keresztapjára, az egykoron szintén F1-es pilóta Jules Bianchira emlékezik.