Forma-1;

Ferrari: harc házon belül

A hétvégi Olasz Nagydíjon ismét a Belgiumban diadalmaskodó, ezúttal hazai pályán versenyző maranellói istálló a favorit. A kérdés az, hogy Sebastian Vettel képes lesz-e visszavágni csapattársának.

Idénybeli első győzelmét aratta egy hete Belgiumban a Ferrari, amely bizakodó lehet azzal kapcsolatban, hogy a hétvégi Olasz Nagydíjon is futamgyőzelmet ünnepelhet. A maranellói istálló szurkolói ráadásul szerda este kaptak már egy jó hírt, ugyanis Monza helye legalább 2024-ig biztossá vált a versenynaptárban.

Ugyanakkor nem mindenki lehet feltétlenül boldog a Ferrari háza táján, hiszen a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel egyre inkább a fiatal Charles Leclerc árnyékába kerül. Miközben a monacói futamgyőzelmet ünnepelhetett, a német még a dobogóról is lecsúszott.

Luca di Montezemolo, a Ferrari korábbi elnöke viszont hisz Vettel feltámadásában, aki több, mint egy éve nem nyert futamot. „Úgy vélem, Sebastian nélkül Leclercnek nagyon nehéz lett volna nyernie, mert néhány körön át képes volt visszatartani Hamiltont. Számomra ő még mindig nagyon jó. A normál életben is van néhány pillanat, amikor nehézségekkel találjuk szembe magunkat, de biztos vagyok benne, hogy visszatér” – fogalmazott Montezemolo, aki nem ért egyet azzal, hogy Vettel második számú pilóta lesz a Ferrarinál.

„Ez egy nagyszerű csapatmunka volt köztem és különösen Seb között, néhány körön át feltartotta Lewist, ami a vége felé nagyon sokat segített nekem” – osztotta Montezemolo nézeteit Leclerc.

Látszólag nem viselték meg a Spában történtek Vettelt, aki próbál pozitív maradni, s visszavágni csapattársának. „Charles jobb volt nálam, nyilván ez nem tetszik. Ezen a hétvégén megint a győzelem a legfőbb célunk. Nem könnyű a legjobb beállítást megtalálni az autónak, de ha sikerül, akkor remélhetőleg legyőzöm a csapattársamat és a Mercedeseket is, ezzel megszerezhetném idei első győzelmemet” – tekintett előre.

A Ferrari esélyei előzetesen jók, viszont a belgiumi motorgondok még problémát okozhatnak. Az olaszok gyári versenyzői, illetve Kimi Räikkönen (Alfa Romeo) Monzában használhatják először azt az új specifikációjú erőforrást, amely egy hete Antonio Giovinazzi Alfa Romeójában elromlott. „Ki kell elemeznünk, mi történt. A motort visszaküldtük Maranellóba, megpróbáljuk kideríteni, mi okozta a problémát. De nincs sok időnk, ez pedig aggasztó” – fogalmazott Mattio Binotto a Ferarri csapatfőnöke.

Szintén új erőforrás és vele együtt rajtbüntetés is várja Max Verstappent Monzában, miután a Honda új fejlesztését csak Alexander Albonnak szerelte be a Red Bull Spában.

„Nem hiszem, hogy a dobogón végezhetek, de ha az ötödik helyig fel tudok kapaszkodni normál körülmények között, akkor szerintem az már jó eredmény lenne számunkra” – fogalmazott Verstappen, akinek Monzában jó előzési lehetőségei lesznek, ugyanis az 5,8 kilométeres pályán egy kör négyötödét padlógázon teljesítik a versenyzők.

A holland pilóta szót ejtett az elmúlt hetek rossz rajtjairól is. „Tudjuk, mi a probléma, de elég nehéz megoldani. Remélhetőleg az új specifikációval már jobban fog menni a dolog” – tette hozzá. Verstappen mellett a Toro Rossóhoz lefokozott Pierre Gaslyt is a mezőny végéről indul motorcsere miatt.

Szintén aggódhat a Mercedes, ugyanis a német gyár motorjaival versenyző Sergio Perez (Raicing Point) és Robert Kubica (Williams) autójában is meghibásodott a múlt héten bevetett az új erőforrás. Emellett pedig az is problémát okoz, hogy a Ferrari Spában 15 km/h-val gyorsabbnak bizonyult az egyenesekben.

„Rettenetesen sokat kellene javítanunk a végsebességünkön. Nem tudom, ez lehetséges-e, de ha bárki képes rá, a mi csapatunk igen” – fogalmazott a vb-éllovas Lewis Hamilton, aki sokadmagával a szeszélyes őszi időjárásban bízhat.

A hét közepi előrejelzés alapján a pénteki szabadedzésekre is van esély némi csapadékra, míg vasárnap egész napos esőt várnak a meteorológusok, mindez pedig nem feltétlenül a hazai pályán versenyző Ferrari malmára hajthatja a vizet.

Spa: készek változtatni a szervezőkNem marad következmények nélkül a Forma-2-ben versenyző Anthoine Hubert tragikus halálesete. Nathalie Maillet, a spái versenypálya vezérigazgatója elmondta, meg fogják várni a Nemzetközi Automobil Szövetség vizsgálatát, jelenleg is tárgyalnak a bukótér pontos kialakításáról, a terveket az idei év végéig szeretnék véglegesíteni. A Raidillon bukótere várhatóan szélesebb lesz, aszfalt helyett pedig sóderágy kerülhet a kanyar mellé.
A hétvége programjaPéntek Első szabadedzés: 11:00-12:30 Második szabadedzés: 15:00-16:30 Szombat Harmadik szabadedzés: 12:00-13:00 Időmérőedzés: 15:00-16:00 Vasárnap Futam: 15:10-től
A teljes versenyhétvégét az M4 Sport élőben közvetíti.