nyereség;közmédia;koronavírus;

2020-05-14 06:54:59

Az adóforintokban úszó közmédia "szépen keresett" a járványon

Pontosabban szépen spórolt. Mintegy 8 milliárd forintot - ez bőven ellentart a hirdetési bevételek apadásának.

A koronavírus-járvány hatásai miatt 2020-ban összességében magasabb adózott eredménnyel kalkulál a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA), idézi a közmédia 2019-es beszámolójához csatolt vezérigazgatói nyilatkozatot az mfor.hu.

A becslések szerint a reklámbevételek 1,5 milliárd forinttal csökkennek, a rendkívüli helyzet miatt gyártott műsorokra 500 millió forintot fordítanak, 150 millió forint értékben szereznek be védőeszközöket, médiaszolgáltatási díjból pedig 400 millió forinttal kevesebbre számítanak a közmédiánál a dokumentum szerint. 

Ellenben a megváltozott műsorrend, főként a 2020-as tokiói olimpia és a labdarúgó Európa-bajnokság elhalasztása miatt a költségek 8 milliárd forint körüli összeggel csökkennek.