Előző
Következő
új cikk

Bioritmus

Jó hír a kávéivóknak, olvasson!

nepszava.hu|2017. máj 6. 15:10, frissítve: 2017. máj 6. 16:01
[A+ A-]

Illusztráció/Thinkstock

Még mielőtt nagyon fellelkesülünk mi, az addiktív kávéivók azon, hogy újabb bizonyítékát mutatták be annak: a fekete nedű nem csak finom, nem csak élénkító és nem csak a társasági lét egyik alapitala, de még egészséges is, nem árt leszögezni, hogy mint minden, ez is csak mértékkel fogyasztva fejti ki áldásos hatását.  A szélsőségesek között rendre Balzacot szokták emlegetni, és nem véletlenül, a francia írófejedelem napi 50-70 csésze kávét ivott meg. ( 70 évet élt.)  

A harvardi egyetem kutatói 28 éven keresztül 200 ezer tesztalany életét vizsgálták, és arra jutottak, hogy azoknál, akik napi 3-5 csésze kávét ittak, 15 százalékkal csökkent az olyan betegségek kialakulásának veszélye, ami a kávét nem fogyasztók körében gyakoribb volt. A kávézók esetében 19 százalékkal a szívbetegség kialakulásának, 24 százalékkal pedig a cukorbetegség kialakulásának esélye csökkent. Ez pedig azért lehet, mert a kávéban megtalálható antioxidáns, a klorogénsav gyulladáscsökkentő hatású. Miután ráadásul a koffein antidepresszáns hatású és fokozza a dopamintermelést, a kávé bizonyos mértékű védelmet nyújt a Parkinson-kór és egyéb idegrendszeri betegségek ellen. (forrás:player.hu/health.com)

2012-ben már megjelent a témában egy publikáció, ami szintén azzal a konklúzióval zárult, hogy a kávéivás hozzájárulhat az egészség megőrzéséhez.  402 ezer ember adatainak elemzéséből állt össze a tanulmány, amelyet 1995-ben kezdtek el a kutatók  50 és 71 év közötti amerikaiak bevonásával. A 402 ezer résztvevő közül 42 ezren nem ittak kávét, mintegy 15 ezren pedig nagyon sokat, naponta legalább hat csészével ittak. A legtöbben 2-3 csésze kávét fogyasztottak el naponta. Az adatok elemzéséből az derült ki, hogy az átlagos 2-3 csésze kávét fogyasztó férfiak 10 százalékkal kisebb valószínűséggel haltak meg, mint a kávét nem ivók, míg a nőknél 13 százalék volt a különbség.

Lájkoljon minket a Facebook-on is!