Előző
Következő
új cikk

Belföld

BKK-botrány - Nem kérnek bocsánatot a lecsukatott diáktól

Népszava|2017. aug 22. 20:42
[A+ A-]

FOTÓ: Molnár Ádám

A hallgatást választotta a T-Systems és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az online jegyrendszerük hibájára figyelmeztető, ám viszonzásul feljelentett és meghurcolt fiatallal szemben, akit végül a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) védett meg sikeresen. Megírtuk: hétfőn közölte a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Főügyészség a Népszavával, hogy bűncselekmény hiánya miatt megszüntette a diák gyanúsítását.

Lapunk a fiatalembertől úgy tudja: nem kértek tőle elnézést a cégek, sőt, az ügy során egyszer sem léptek vele kapcsolatba. Ebben az a érdekes, hogy a BKK és a T-Systems a kirobbant botrányt látva sorra együtt érző nyilatkozatokat tett a fiúról. „Rossz érzés nekünk, ha egy fiatalt ilyesmi miatt kellemetlen helyzetbe hoznak” - fogalmazott Dabóczi Kálmán BKK-vezérigazgató az ügyről az Inforádiónak. Nem mindig volt azonban ilyen megértő. „Jóhiszeműség nyomokban sem volt érzékelhető” - minősítette első - e témában tartott - sajtótájékoztatóján a fiatal cselekedetét Dabóczi, egyben betöréshez és pénzhamisításhoz is hasonlította az etikus hekker tettét. A vezérigazgatói dörgedelmeket a kormánysajtó is visszhangozta, sőt, a Magyar Idők „akár nyolc éves” börtönbüntetést is kilátásba helyezett a diáknak.

Mint ismert, a BKK július közepén indította el az online jegy-és bérletárusítását, ám igen hamar kiderült, hogy a számítógépes rendszerükön amatőr biztonsági rések voltak. Az egyik ilyet vette észre a fiatalember, aki a rendszerbe hatolva könnyedén tudott 50 forinttért budapesti bérletet venni, ám ezt több levélben jelezte a cégnek. A BKK azonban nem továbbította a levelet a rendszert kifejlesztő és kezelő T-Systemsnek, amely a botrány kirobbanása után feljelentést tett, majd a Nemzeti Nyomozó Iroda őrizetbe vette a fiatalt, illetve házkutatást tartott nála.

B.Z.

Lájkoljon minket a Facebook-on is!